EN
  • Anasayfa
  • KMH5021 İleri Proses Kontrol (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
KMH5021 - İleri Proses Kontrol
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Proses Kontrol KMH5021 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Adife Şeyda YARGIÇ
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı, endüstride ağırlıklı olarak kullanılan, süreçlerin kontrolü, dinamik yapıları ve kullanılan ekipman ile ilgili olarak öğrencileri bilgilendirmektir.

Ders İçeriği

Süreç kontrole giriş, borulandırma ve enstrümantasyon diyagramları (P&ID), genel otomatik kontrol ve sayısal kontrol kavramları, genel bir süreç kontrol sisteminin elemanları, temel ve çok değişkenli kontrol sistemleri, temel süreç sistemleri, karıştırma tankı, ısıl değiştiriciler, ve damıtma sütunu, sistemlerin frekans düzlemi analizi, PID kontrol sistemleri, süreç kontrol uygulamaları, sıklık yanıtı ile kontrol sistemi dizaynı, Bode ve Nyquist diyagramlarının çizimi, sıklık yanıtı ile sistemlerin kararlılık analizi.

Ders Kaynakları Luyben, W. L. (1996) Process modelling simulation, and control for chemical engineers, McGraw-Hill Book Co.- Singapore.
Seborg, D. E., Mellichamp, D. A., Edgar, T. F., (2010) Process Dynamics and Control, John Wiley & Sons.
Coughanowr, Donald R. (1991) Process Systems Analysis and Control 2nd edition, McGraw Hill
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 8 3 24
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 188
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,37
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İleri proses kontrol teknikleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
2 Sıklık yanıt metotları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
3 Sıklık yanıtı ile kontrol sistemi dizaynı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
4 Bode ve Nyquist diyagramlarının çizimi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
4 Bode ve Nyquist diyagramlarının çizimi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
6 Sıklık yanıtı ile sistemlerin kararlılık analizi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
6 Sıklık yanıtı ile sistemlerin kararlılık analizi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
8 İleri besleme kontrol sistemi, kaskat kontrol sistemi, iç model kontrol sistemi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
9 Adaptif kontrol yöntemi ve prediktif kontrol yöntemi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
10 Kontrolör dizaynı ve ayarlanması Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
11 Durum-uzay metodları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
12 Lineer olmayan kontrol sistemleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
13 Kontrol sistemlerinin sayısal bilgisayarda simülasyonu Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
14 Proses kontrol stratejileri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sıklık yanıtına giriş yapar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Bode diyagramlarını çizer ve kullanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Nyquist diayagramını çizer ve kullanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Sıklık yanıtı ile kontrol sistemleri tasarlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Sıklık yanıtına giriş yapar. 5 2 1 4 1 2 1 1 5 2
Bode diyagramlarını çizer ve kullanır. 5 5 1 4 3 5 1 1 5 3
Nyquist diayagramını çizer ve kullanır. 5 5 1 4 3 5 1 1 5 3
Sıklık yanıtı ile kontrol sistemleri tasarlar. 5 5 1 5 3 5 1 1 5 3