Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Taşınım Olayları | KMH5024 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Levent DEĞİRMENCİ |
Ders Veren | Doç. Dr. Veli ŞİMŞEK |
Amaç |
Akışkanların sınıflandırılmasını yaparak kütle, ısı ve momentum transferlerine ait yasaların öğrenilmesi. |
Ders İçeriği |
Akışkanların sınıflandırılması; karakteristik taşınım katsayıları; momentum transferi ve hız dağılımları; izotermal sistemler için enerji değişim eşitlikleri; sürtünmesiz ve sürtünmeli borular için evrensel hız dağılımları ve sürtünme faktörleri; doğal konveksiyon; kararsız hal taşınım olayları; kimyasal reaksiyonlu kararsız hal kütle transferi. |
Ders Kaynakları |
Taşıma süreçleri ve ayırma süreçleri (Christie John Geankoplis)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 6 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 2 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 8 | 1 | 8 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Taşınım ile ilgili temel denklemler ve kavramlar. | Tartışmalı Ders |
1 | Taşınım ile ilgili temel denklemler ve kavramlar. | Tartışmalı Ders |
3 | Akışkanların sınıflandırılması; karakteristik taşınım katsayıları; | Tartışmalı Ders |
3 | Akışkanların sınıflandırılması; karakteristik taşınım katsayıları; | Tartışmalı Ders |
5 | momentum transferi ve hız dağılımları; izotermal sistemler için enerji değişim eşitlikleri | Tartışmalı Ders |
5 | momentum transferi ve hız dağılımları; izotermal sistemler için enerji değişim eşitlikleri | Tartışmalı Ders |
5 | momentum transferi ve hız dağılımları; izotermal sistemler için enerji değişim eşitlikleri | Tartışmalı Ders |
8 | Sürtünmesiz ve sürtünmeli borular için evrensel hız dağılımları ve sürtünme faktörleri | Tartışmalı Ders |
9 | Ara sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | Sürtünmesiz ve sürtünmeli borular için evrensel hız dağılımları ve sürtünme faktörleri | Tartışmalı Ders |
8 | Sürtünmesiz ve sürtünmeli borular için evrensel hız dağılımları ve sürtünme faktörleri | Tartışmalı Ders |
12 | Doğal konveksiyon; kararsız hal taşınım olayları; | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | Kimyasal reaksiyonlu kararsız hal kütle transferi. | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | Kimyasal reaksiyonlu kararsız hal kütle transferi. | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Taşınımla Isı, kütle ve momentum transferine ait kavramsal bilgiler kazandırmak | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Taşınımla ile ilgili temel denklemler ve çözüm yöntemlerini öğretmek | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kanal ve borular içinde taşınım problemleri çözümünün öğretilmesi | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dış yüzeylerde taşınım problemleri çözümünün öğretilmesi | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Taşınımla Isı, kütle ve momentum transferine ait kavramsal bilgiler kazandırmak | 3 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Taşınımla ile ilgili temel denklemler ve çözüm yöntemlerini öğretmek | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 |
Kanal ve borular içinde taşınım problemleri çözümünün öğretilmesi | 5 | 1 | 3 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 2 |
Dış yüzeylerde taşınım problemleri çözümünün öğretilmesi | 5 | 2 | 3 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 2 |