EN
  • Anasayfa
  • KMH5024 İleri Taşınım Olayları (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
KMH5024 - İleri Taşınım Olayları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Taşınım Olayları KMH5024 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Levent DEĞİRMENCİ
Ders Veren Doç. Dr. Veli ŞİMŞEK
Amaç

Akışkanların sınıflandırılmasını yaparak kütle, ısı ve momentum transferlerine ait yasaların öğrenilmesi.

Ders İçeriği

Akışkanların sınıflandırılması; karakteristik taşınım katsayıları; momentum transferi ve hız dağılımları; izotermal sistemler için enerji değişim eşitlikleri; sürtünmesiz ve sürtünmeli borular için evrensel hız dağılımları ve sürtünme faktörleri; doğal konveksiyon; kararsız hal taşınım olayları; kimyasal reaksiyonlu kararsız hal kütle transferi.

Ders Kaynakları Taşıma süreçleri ve ayırma süreçleri (Christie John Geankoplis)
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 10
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 6 12
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 2 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Uygulama 1 Uygulama 1 8 1 8
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Taşınım ile ilgili temel denklemler ve kavramlar. Tartışmalı Ders
1 Taşınım ile ilgili temel denklemler ve kavramlar. Tartışmalı Ders
3 Akışkanların sınıflandırılması; karakteristik taşınım katsayıları; Tartışmalı Ders
3 Akışkanların sınıflandırılması; karakteristik taşınım katsayıları; Tartışmalı Ders
5 momentum transferi ve hız dağılımları; izotermal sistemler için enerji değişim eşitlikleri Tartışmalı Ders
5 momentum transferi ve hız dağılımları; izotermal sistemler için enerji değişim eşitlikleri Tartışmalı Ders
5 momentum transferi ve hız dağılımları; izotermal sistemler için enerji değişim eşitlikleri Tartışmalı Ders
8 Sürtünmesiz ve sürtünmeli borular için evrensel hız dağılımları ve sürtünme faktörleri Tartışmalı Ders
9 Ara sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme
8 Sürtünmesiz ve sürtünmeli borular için evrensel hız dağılımları ve sürtünme faktörleri Tartışmalı Ders
8 Sürtünmesiz ve sürtünmeli borular için evrensel hız dağılımları ve sürtünme faktörleri Tartışmalı Ders
12 Doğal konveksiyon; kararsız hal taşınım olayları; Tartışmalı Ders Problem Çözme
13 Kimyasal reaksiyonlu kararsız hal kütle transferi. Tartışmalı Ders Problem Çözme
13 Kimyasal reaksiyonlu kararsız hal kütle transferi. Tartışmalı Ders Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Taşınımla Isı, kütle ve momentum transferine ait kavramsal bilgiler kazandırmak Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Taşınımla ile ilgili temel denklemler ve çözüm yöntemlerini öğretmek Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kanal ve borular içinde taşınım problemleri çözümünün öğretilmesi Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Dış yüzeylerde taşınım problemleri çözümünün öğretilmesi Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Taşınımla Isı, kütle ve momentum transferine ait kavramsal bilgiler kazandırmak 3 4 1 5 1 1 1 1 1 1
Taşınımla ile ilgili temel denklemler ve çözüm yöntemlerini öğretmek 5 1 1 5 1 5 1 1 5 1
Kanal ve borular içinde taşınım problemleri çözümünün öğretilmesi 5 1 3 5 1 5 1 1 5 2
Dış yüzeylerde taşınım problemleri çözümünün öğretilmesi 5 2 3 5 1 5 1 1 5 2