Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Katı Yakıt Dönüşüm Teknolojileri | KMH5027 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Eylem PEHLİVAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Kömür, bitümlü şist ve biyokütle gibi katı yakıtları ve özelliklerini tanıtmak. Katı yakıtların fiziksel, kimyasal ve termal özelliklerinin dönüştürme süreçlerindeki etkilerini göstermek. Katı yakıtlara uygulanan piroliz, gazlaştırma, sıvılaştırma, karbonizasyon ve yakma süreçlerini termodinamik ve reaksiyon kinetiği açılarından incelemek. Büyük ölçekli katı yakıt dönüşüm proseslerini, bu proseslere ait çalışma şartlarını ve kullanılan ekipmanları analiz etmek. Katı yakıt dönüşüm süreçlerinden açığa çıkan emisyonlar ve çevresel etki hakkında bilgi vermek |
Ders İçeriği |
Yakıt bilimine giriş (dünya fosil enerji rezervleri, yakıtların tarihsel perspektifi); bitümlü şistler, kömür, biyokütle tanımlamaları ve terminolojisi; mineral madde, maseraller, katı yakıt gazlaştırma termodinamiği ve kinetiği, piroliz işlemi; kömürün sıvılaştırılması, asfaltit yapısı, dönüşüm ve karakterizasyonu, analitik yöntemlerin prensipleri; yakıt biliminde çevresel yaklaşım, katı yakıtların yanma mekanizması, yakma sistemleri ve emisyonlar. |
Ders Kaynakları |
*Ronald F. Probstein, R. Edwin Hicks, "Synthetic Fuels",Mc Graw Hill,1982.
* Viswanathan, B., "Energy Sources", Elsevier, 2016. * Cleveland, C.J, Morris, C.G. "Handbook of Energy", Elsevier, 2014.* Viswanathan, B., "Energy Sources", Elsevier, 2016. R.Kandiyoti, A.Herod, K.Bartle, “Solid Fuels and Heavy Hydrocarbon Liquids : Thermal Characterization and Analysis”, Elsevier, 2006. C.Higman, M. Van der Burgt, “Gasification”, 2nd edition, Elsevier, 2008. B.G.Miller, D.A.Tillman, “Combustion Issues for Solid Fuel Systems”, Elsevier, 2008. D.L.Klass, “Biomass for Renewable Energy, Fuels, and Chemicals”, Elsevier, 1998. A.Ots, “Oil Shale Fuel Combustion”, Eesti Energia AS, 2006. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,84 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 1 Kömür | Ders |
2 | Kömür ve Özellikleri | Ders |
3 | Bitümlü şistler ve özellikleri | Ders |
4 | Yakıtların Sınıflandırılması | Ders |
5 | Sıvı Yakıtlar | Ders |
6 | Gaz Yakıtlar | Ders |
7 | Termokimyasal Dönüşüm Yöntemleri | Ders |
8 | Gazlaştırma | |
9 | Sıvılaştırma | Ders |
7 | Piroliz | |
11 | Sentetik yakıtların Özellikleri | Ders |
12 | Katı yakıt dönüşüm proseslerine ait çalışma şartları. | Ders |
13 | Katı yakıt dönüşüm proseslerinde kullanılan ekipmanlar. | Ders |
14 | Katı yakıt dönüşüm proseslerinin çevresel etkileri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Katı yakıt dönüştürme teknolojisinde uygulanan modern yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Katı yakıt dönüştürme teknolojisinin çevresel etkilerini öğreneceklerdir. Önkoşullar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Katı yakıtların çeşitleri, oluşumları ve yapıları hakkında bilgi edinmiş olacaklardır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Katı yakıtların fiziksel ve kimyasal özelliklerinin dönüşüm süreçlerindeki etkilerini öğrenmiş olacaklardır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Piroliz, gazlaştırma, sıvılaştırma, karbonizasyon ve yakma süreçlerinin özelliklerini ve katı yakıtların bu süreçlerdeki davranımlarını öğrenmiş olacaklardır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Katı yakıt dönüştürme teknolojisinde uygulanan modern yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Katı yakıt dönüştürme teknolojisinin çevresel etkilerini öğreneceklerdir. Önkoşullar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Katı yakıtların çeşitleri, oluşumları ve yapıları hakkında bilgi edinmiş olacaklardır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Katı yakıtların fiziksel ve kimyasal özelliklerinin dönüşüm süreçlerindeki etkilerini öğrenmiş olacaklardır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Piroliz, gazlaştırma, sıvılaştırma, karbonizasyon ve yakma süreçlerinin özelliklerini ve katı yakıtların bu süreçlerdeki davranımlarını öğrenmiş olacaklardır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |