EN
  • Anasayfa
  • KMH5043 Sürdürülebilir Kalkınma ve Endüstri (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
KMH5043 - Sürdürülebilir Kalkınma ve Endüstri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sürdürülebilir Kalkınma ve Endüstri KMH5043 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatma, tartışma, soru-cevap, grup çalışmaları ve modelleme(bilgisayarlı uygulama)
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN
Ders Veren
Amaç

• Sürdürülebilir kalkınma kavramı ile sürdürülebilirliğe yönelik çeşitli yaklaşımları tanıtmak, • Yaşam döngüsü yaklaşımını ve önemini açıklamak, • Yaşam döngüsü analizini (Life Cycle Assessment-LCA) tanıtmak, • Yaşam döngüsü analizinde modelleme yapabilmek, • Üretim, tüketim, sürdürülebilirlik ve yaşam döngüsü analizi arasındaki ilişkiyi göstermek.

Ders İçeriği

Bu ders enerji, gıda, kimya gibi farklı endüstriyel sektörlerdeki sürdürülebilirlik sorunlarını kapsayarak sürdürülebilir kalkınmaya bir giriş sağlayacaktır. Çeşitli sürdürülebilir teknolojileri ve süreç tasarımları değerlendirilecek ve sürdürülebilirlik analizi ile ilgili farklı yöntemleri öğretileceklerdir. Bu ders Yaşam Döngüsü Analizi yönteminin detaylı tanıtımını (data analizi, etki analizi gibi) ve modelleme uygulamasını kapsamaktadır. Kurumsal sürdürülebilirlik stratejileri de bu stratejilerin uygulanmasıyla birlikte ele alınacaktır. Son olarak, öğrenciler etik düşüncesini mühendislik bağlamında keşfedeceklerdir. Çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirlik sorunlarının belirlenecek ve olumsuz etkilerin yok edilmesi için çözüm yollarını tartışılacaklardır.

Ders Kaynakları Handbook on Life Cycle Assessment, Operational Guide to the ISO Standards.
Sustainable Development in Practice: Case Studies for Engineers and Scientists
Sustainable Development for Engineers: A Handbook and Resource Guide
The Hitch Hiker's Guide to LCA : An Orientation in Life Cycle Assessment Methodology and Application
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 10 1 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Uygulama 1 Uygulama 1 8 1 8
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 TANITIM Ders
2 Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma Ders
3 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Ders
4 Çevresel Sürdürülebilirlik Ders
5 Karbon Ayak İzi Ders
6 Yaşam Döngüsü Analizi ve Karbon Ayak izi Ders
7 Sürdürülebilir Sanayi Ders
8 SURDURULEBILIR ENERJI Ders
9 SURDURULEBILIR GIDA Ders
10 SURDURULEBILIR KIMYA Ders
11 Değişik üretim sistemlerinin sürdürülebilirliği ve uygulamadaki örnekleri Ders
12 EKONOMIK SURDURULEBILIRLIK Ders
13 Sosyal sürdürülebilirlik Ders
14 Firmaların Sürdürülebilirlik Raporlarının Tartısılması Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Üretim sistemlerinin sürdürülebilirliği konusunda bilgi sahibi olunur Ödev / Proje Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Firmaların sürdürülebilirlik raporlarından bilgi aktarımı saglayabilir Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Üretim sistemlerinin sürdürülebilirliği konusunda bilgi sahibi olunur 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Firmaların sürdürülebilirlik raporlarından bilgi aktarımı saglayabilir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5