Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sürdürülebilir Kalkınma ve Endüstri | KMH5043 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatma, tartışma, soru-cevap, grup çalışmaları ve modelleme(bilgisayarlı uygulama) |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN |
Ders Veren | |
Amaç |
• Sürdürülebilir kalkınma kavramı ile sürdürülebilirliğe yönelik çeşitli yaklaşımları tanıtmak, • Yaşam döngüsü yaklaşımını ve önemini açıklamak, • Yaşam döngüsü analizini (Life Cycle Assessment-LCA) tanıtmak, • Yaşam döngüsü analizinde modelleme yapabilmek, • Üretim, tüketim, sürdürülebilirlik ve yaşam döngüsü analizi arasındaki ilişkiyi göstermek. |
Ders İçeriği |
Bu ders enerji, gıda, kimya gibi farklı endüstriyel sektörlerdeki sürdürülebilirlik sorunlarını kapsayarak sürdürülebilir kalkınmaya bir giriş sağlayacaktır. Çeşitli sürdürülebilir teknolojileri ve süreç tasarımları değerlendirilecek ve sürdürülebilirlik analizi ile ilgili farklı yöntemleri öğretileceklerdir. Bu ders Yaşam Döngüsü Analizi yönteminin detaylı tanıtımını (data analizi, etki analizi gibi) ve modelleme uygulamasını kapsamaktadır. Kurumsal sürdürülebilirlik stratejileri de bu stratejilerin uygulanmasıyla birlikte ele alınacaktır. Son olarak, öğrenciler etik düşüncesini mühendislik bağlamında keşfedeceklerdir. Çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirlik sorunlarının belirlenecek ve olumsuz etkilerin yok edilmesi için çözüm yollarını tartışılacaklardır. |
Ders Kaynakları |
Handbook on Life Cycle Assessment, Operational Guide to the ISO Standards.
Sustainable Development in Practice: Case Studies for Engineers and Scientists Sustainable Development for Engineers: A Handbook and Resource Guide The Hitch Hiker's Guide to LCA : An Orientation in Life Cycle Assessment Methodology and Application |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | TANITIM | Ders |
2 | Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma | Ders |
3 | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri | Ders |
4 | Çevresel Sürdürülebilirlik | Ders |
5 | Karbon Ayak İzi | Ders |
6 | Yaşam Döngüsü Analizi ve Karbon Ayak izi | Ders |
7 | Sürdürülebilir Sanayi | Ders |
8 | SURDURULEBILIR ENERJI | Ders |
9 | SURDURULEBILIR GIDA | Ders |
10 | SURDURULEBILIR KIMYA | Ders |
11 | Değişik üretim sistemlerinin sürdürülebilirliği ve uygulamadaki örnekleri | Ders |
12 | EKONOMIK SURDURULEBILIRLIK | Ders |
13 | Sosyal sürdürülebilirlik | Ders |
14 | Firmaların Sürdürülebilirlik Raporlarının Tartısılması | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Üretim sistemlerinin sürdürülebilirliği konusunda bilgi sahibi olunur | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Firmaların sürdürülebilirlik raporlarından bilgi aktarımı saglayabilir | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Üretim sistemlerinin sürdürülebilirliği konusunda bilgi sahibi olunur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Firmaların sürdürülebilirlik raporlarından bilgi aktarımı saglayabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |