Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yeni ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları | KMH5048 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gamze GÜNDÜZ MERİÇ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Duygu KURU |
Amaç |
Öğrencilere dünyadaki sonlu enerji kaynaklarına alternatif olabilecek, çevre kirliliğine en az sebebiyet veren, küresel ısınma gibi neticelerden uzaklaşmak için tercih edilebilecek enerji kaynaklarını tanıtmak, bunların nerelerde ve nasıl kullanılabileceği konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Ulusal ve uluslararası mevzuat, Güneş enerjisi, Rüzgar enerjisi, Hidroelektrik Santraller, Jeotermal Enerji, Gelgit ve Dalga enerjisi, Biyoyakıt-biyokütle, Hidrojen enerjisi |
Ders Kaynakları |
Ders Notu, Ders Kaynakları
Ders Notu, Ders Kaynakları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 24 | 1 | 24 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 24 | 1 | 24 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 24 | 1 | 24 |
Final | Final | 24 | 1 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgi verilmesi | Ders |
2 | Yenilenebilir Enerji (YE) kavramının detaylandırılması | Ders |
3 | YE Kaynakları hakkında uluslararası mevzuat | Ders |
4 | Güneş Enerjisi | Ders |
4 | Güneş Enerjisi | Ders |
6 | Rüzgar Enerjisi | Ders |
6 | Rüzgar Enerjisi | Ders |
8 | Hidroelektrik Santraller | Ders |
9 | Ara Sınav | Ders |
10 | Jeotermal Enerji | Ders |
11 | Biyoyakıt-Biyokütle | Ders |
12 | Gelgit ve Dalga Enerjisi | Ders |
13 | Hidrojen Enerjisi | Ders |
14 | YE Kaynaklarının genel karşılaştırılması | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında genel bilgiye sahip olur | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
YE Kaynakları hakkında ulusal mevzuata hakim olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, hidroelektrik santraller, jeotermal enerji, gelgit ve dalga enerjisi, biyoyakıt-biyokütle ve hidrojen enerjisi gibi konulara hakim olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili yapılmış çalışmalara ait makaleleri okur anlar ve yorumlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yenilenebilir enerji kaynaklarının genel karşılaştırılmasını kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında genel bilgiye sahip olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
YE Kaynakları hakkında ulusal mevzuata hakim olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, hidroelektrik santraller, jeotermal enerji, gelgit ve dalga enerjisi, biyoyakıt-biyokütle ve hidrojen enerjisi gibi konulara hakim olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili yapılmış çalışmalara ait makaleleri okur anlar ve yorumlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yenilenebilir enerji kaynaklarının genel karşılaştırılmasını kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |