Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yüzey Kimyası | KMH5050 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Nurgül ÖZBAY |
Ders Veren | Prof. Dr. Nurgül ÖZBAY |
Amaç |
Yüzey kimyası kavramını ve kolloidal sistemleri tanımlamak, adsorpsiyon izotermleri ve katı-sıvı arayüzleri ile ilgili bilgi vermek |
Ders İçeriği |
Yüzey kimyasının tanımlanması, Elektriksel Çift tabakanın Oluşması , Zeta Potensiyeli,Yüzeylerin termodinamik nicelikleri, Çözeltilerin yüzey gerilimi, Katı-sıvı arayüzleri, Adsorpsiyon kavramı, Adsorpsiyon izotermleri, Adsorpsiyon denklemleri, Kolloidal sistemler, |
Ders Kaynakları |
Sarıkaya, Y., Fizikokimya 6. Baskı, Gazi Kitabevi, 2005.
Gönül, N., Çok Fazlı Sistemler I: Yüzey Kimyası ve Kolloidler, Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları No: 81, 2000. A.B. Soydan, A.Z. Aroğuz, A.S. Saraç, H. Yıldırım, A. Kilislioğlu, G. Bereket,2013, Fizikokimya, Der yayınları, İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yüzey kimyasının tanımlanması | Ders |
2 | Elektriksel Çift Tabakanın oluşması | Ders |
3 | Yüzey potansiyelini ölçme Yöntemi | Ders |
4 | Elektriksel Çift Tabakanın Uzaklıkla Değişimi | Ders |
5 | Çift Tabakada Elektriksel Potansiyelin Değişimi | Ders |
6 | Zeta Potansiyeli | Ders |
7 | Elektrokinetik Olaylar | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Yüzeylerin termodinamik nicelikleri | Ders |
10 | Çözeltilerin yüzey gerilimi | Ders |
11 | Katı-sıvı arayüzleri | Ders |
12 | Adsorpsiyon kavramı ve Adsorpsiyon izotermleri | Ders |
13 | Adsorpsiyon denklemleri | Ders |
14 | Kolloidal sistemler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yüzey kimyası ve kolloidleri tanımlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Adsorpsiyon izotermleri ve termodinamiğini kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Elektriksel çift tabaka ve elektrokinetik olayları kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yüzey Potansiyeli Ölçme Yöntemini kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Elektriksel Çift Tabakanın Uzaklıkla değişimini açıklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yüzey kimyası ve kolloidleri tanımlar | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 |
Adsorpsiyon izotermleri ve termodinamiğini kavrar | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Elektriksel çift tabaka ve elektrokinetik olayları kavrar. | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 |
Yüzey Potansiyeli Ölçme Yöntemini kavrar | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 |
Elektriksel Çift Tabakanın Uzaklıkla değişimini açıklar | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |