Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Kütle Aktarımı | KMH6008 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adife Şeyda YARGIÇ |
Ders Veren | Doç. Dr. Adife Şeyda YARGIÇ |
Amaç |
Kütle transferi ile ilgili temel ve ileri bilgileri vermek, kütle transferi mekanizmaları ve matematik modellerinin karmaşık mühendislik problemlerine uygulanması becerisini kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Kütle Transferi Mekanizmaları ve Yayınım (Kinetik Teori)/ Katılarada ve Laminar Akışlarda Derişiklik Dağılımları / Çok Komponentli Sistemler için Korunum Denklemleri / Birden fazla Değişkene Bağlı Sistemlerde Derişiklik Dağılımları / Çok komponentli Sistemlerde Fazlar Arası Transfer / Uygulamalar |
Ders Kaynakları |
T.L.Bergman, A.S.Lavive, F.P. Incropera, D.P. DeWitt, Fundamentals of Heat and Mass Transfer, Seventh Edition, John Wiley and Sons.
Yunus A. Çengel, Heat and Mass Transfer A Practical Approach, 4th Edition, McGraw-Hill. R. Byron Bird, Warren E. Stewart, and Edwin N. Lightfoot, Transport Phenomena, John Wiley, 1960. Transport Phenomena (Revised 2nd Edition), R. Byron Bird, Warren E. Stewart, Edwin N. Lightfoot, John Wiley and Sons, New York, 2007. Treybal, R.E., “Mass-Transfer Operations”, 3rd edition, McGraw-Hill, Tokyo, 1981. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Difüzyonun prensipleri ve difüzyon teorisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
2 | Difüzyon katsayılarının hesabı, Kütle transfer katsayıları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | Fazlararası kütle transferi, Kütle transfer teorileri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | Gaz-Sıvı Akımlarının İşletim Prensipleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
5 | Gaz-Sıvı Akımlarının Ayrılmasında Kullanılan Ekipmanlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Gaz absorpsiyonunun temelleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Dolgulu absorpsiyon kolonu tasarımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | Denge kademe işlemleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Distilasyon, kolonlarda madde dengesi, tek-kademeli distilasyon | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Sürekli distilasyon; Distilasyon kolonu tasarımı, İdeal kademe sayısı hesabı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Entalpi dengeleri; Plaka etkinliği | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | Katı-sıvı ekstraksiyonu, temelleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | Ekstraktör dizaynı, ideal kademe sayısı hesabı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Sıvı-sıvı ekstraksiyonu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fazlararası kütle transferini ve teorilerini tanımlar. | |||
Kolon dizaynı için hesaplamalar yapacaktır. | |||
Denge kademe ayırım prosesini açıklayacaktır. | |||
Kütle transferi temellerini tanımlayacaktır. | |||
Fazlararası kütle transferini ve teorilerini tanımlar. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler | |
Kolon dizaynı için hesaplamalar yapacaktır. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler | |
Denge kademe ayırım prosesini açıklayacaktır. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler | |
Kütle transferi temellerini tanımlayacaktır. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fazlararası kütle transferini ve teorilerini tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kolon dizaynı için hesaplamalar yapacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denge kademe ayırım prosesini açıklayacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kütle transferi temellerini tanımlayacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fazlararası kütle transferini ve teorilerini tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kolon dizaynı için hesaplamalar yapacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denge kademe ayırım prosesini açıklayacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kütle transferi temellerini tanımlayacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |