Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kromatografik Ayırım Prosesleri | KMH6017 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Nurgül ÖZBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Kromatografik Ayırım yöntemlerin öğrenmek ve bu yöntemleri doğal ve sentetik ürünler üzerinde nasıl uygulanabileceği hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Kromatografinin tanımı, Adsorbsiyon kromatografisi, Partisyon kromatografisi, İyon değiştirme kromatografisi, Jel geçirgenlik kromatografisi, İnce tabaka kromatografisi, Kağıt kromatografisi, Kolon kromatografisi, Kağıt, kolon ,İnce tabaka Kromatografileri, gaz kromatografisi,yüksek basınçlı sıvı kromatografisi, |
Ders Kaynakları |
Enstrümental Analiz;Skoog, Holler, Nıeman
İnstrümental Analiz;Turgut Gündüz |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kromtografinin Tanımı | Ders |
2 | Adsorpsiyon kromatografisi | Ders |
3 | Partisyon kromatografisi | Ders |
4 | İyon değiştirme kromatografisi | Ders |
5 | İnce Tabaka ve Kağıt kromatografisi | Ders |
5 | İnce Tabaka ve Kağıt kromatografisi | Ders |
7 | Kolon kromatografisi | Ders |
7 | Kolon kromatografisi | Ders |
9 | Gaz kromatografisi | Ders |
9 | Gaz kromatografisi | Ders |
11 | Yüksek Basınçlı Sıvı Kromatografisi | Ders |
11 | Yüksek Basınçlı Sıvı Kromatografisi | Ders |
13 | Süper Kritik Akışkan Kromatografisi | Ders |
13 | Süper Kritik Akışkan Kromatografisi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kromatografik Ayırma metotları (Ekstraksiyon, ince tabaka kromatografisi, kağıt kromatografisi, kolon kromatografisi, gaz kromatografisi, sıvı kromatografisi ) hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hangi ayırma metodunu kullanrak hangi özellikteki malzemeleri ayırabileceği hakkında yorum yapar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ders ile ilgili mesleki yeterliliğe sahip olma ve güncel konuları izleme-yorumlama becerisi kazanır | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sözlü, yazılı ve uygulamalı temel bilim etkinlikleri arasında denge kurabilme yeteneği kazanır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kromatografik Ayırma metotları (Ekstraksiyon, ince tabaka kromatografisi, kağıt kromatografisi, kolon kromatografisi, gaz kromatografisi, sıvı kromatografisi ) hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hangi ayırma metodunu kullanrak hangi özellikteki malzemeleri ayırabileceği hakkında yorum yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ders ile ilgili mesleki yeterliliğe sahip olma ve güncel konuları izleme-yorumlama becerisi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sözlü, yazılı ve uygulamalı temel bilim etkinlikleri arasında denge kurabilme yeteneği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |