Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Malzeme Sentezi, Karakterizasyonu ve Uygulamaları | KMH6018 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Veli ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Gözenekli malzeme tanımı, sınıflandırılmaları, karakterizasyon ve sentez yöntemlerinin öğrenilmesi. |
Ders İçeriği |
Gözenekli malzeme tanımı ve sınıflandırılması. Gözenekli malzemelerde aktarım mekanizmaları ve taşınım parametrelerinin belirlenmesi. Karakterizasyon yöntemleri. Sentez yöntemleri. Doğal ve yapay zeolitler. MCM tipi malzemeler ve karakterizasyonları. Kil mineralleri ve kil esaslı malzemeler. Seramik malzemeler ve ileri seramik malzemeler. Endüstriyel uygulamalar. |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Malzeme, gözenekli malzeme tanımı ve sınıflandırılması. | Tartışmalı Ders |
1 | Malzeme, gözenekli malzeme tanımı ve sınıflandırılması. | Tartışmalı Ders |
3 | Gözenekli malzemelerde aktarım mekanizmaları ve taşınım parametrelerinin belirlenmesi. | Tartışmalı Ders |
3 | Gözenekli malzemelerde aktarım mekanizmaları ve taşınım parametrelerinin belirlenmesi. | Tartışmalı Ders |
5 | Karakterizasyon yöntemleri | Tartışmalı Ders |
6 | Karakterizasyon yöntemleri. | Tartışmalı Ders |
6 | Karakterizasyon yöntemleri. | Tartışmalı Ders |
6 | Karakterizasyon yöntemleri. | Tartışmalı Ders |
9 | Ara sınav (vize) | Problem Çözme |
10 | Sentez yöntemleri | Tartışmalı Ders |
10 | Sentez yöntemleri | Tartışmalı Ders |
10 | Sentez yöntemleri | Tartışmalı Ders |
13 | Endüstriyel uygulamalar | Tartışmalı Ders |
13 | Endüstriyel uygulamalar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Malzemeyi öğrenir ve açıklar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sentez yöntemlerini öğrenir ve açıklar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Karakterizasyon yöntemlerini öğrenir ve açıklar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gözenekli malzemelerde aktarım mekanizmaları ve taşınım parametreleri öğrenir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Endüstriyel uygulamaları öğrenir ve açıklar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Malzemeyi öğrenir ve açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sentez yöntemlerini öğrenir ve açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karakterizasyon yöntemlerini öğrenir ve açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gözenekli malzemelerde aktarım mekanizmaları ve taşınım parametreleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endüstriyel uygulamaları öğrenir ve açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |