Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzmanlık Alan | KMH7000 | 6 + 0 | 10,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir. |
Ders İçeriği |
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirleme, bununla ilgili alan yayın taraması yapma, araştırma sürecini planlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, sonuçlar çıkarma, bulguları düzenleme ve rapor haline getirme vb. |
Ders Kaynakları |
Heather Silyn-Roberts, 13 - Thesis, Editor(s): Heather Silyn-Roberts, Writing for Science and Engineering (Second Edition), Elsevier, 2013, Pages 143-151, ISBN 9780080982854, https://doi.org/10.1016/B978-0-08-098285-4.00013-3. (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9780080982854000133)
Ünver, Ü. , Kelesoğlu, A. & Küçükkaya, E. (2017). Mühendislik Disiplinleri İçin Bilimsel Makale Yazım Esasları . Yalova Sosyal Bilimler Dergisi , 7 (13) , 235-247 . DOI: 10.17828/yalovasosbil.333977 Erdem, F. 2021. Consequences of Thermal Treatments in Flowing Ammonia on the Surface Characteristics of Graphene Aerogel. Master of Science Thesis. Koç University, İstanbul. Shah, Parth Suresh. 2020. Continuous hydrothermal synthesis of magnetic nanoparticles and optimisation of their separation and purification. PhD Thesis. Imperial College London, London. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Olası tez konularını oluşturur | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tez konusunu belirler | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar | Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Olası tez konularını oluşturur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tez konusunu belirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |