Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yeni ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları | KMH6022 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Alternatif enerji kaynaklarının ve boyutlarının belirlenmesi, bunların kimyasal bileşimleri, bu enerji kaynaklarının tasarımı, üretim birimlerinin kullanılması, küçük ölçekteki sistemlerin büyük ölçektekilere göre durumlarının değerlendirilmesi ve bunlardan elde edilen ürünlerin geleneksel yakıt kaynakları ile kıyaslanması, bunun pozitif etkilerinin vurgulanması |
Ders İçeriği |
Yeni ve yenilenebilir enerji kaynakları ayrıntılı bir şekilde ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Energy Technology Handbook”, Considine,D.,(editor), McGraw – Hill,(1977).
Kütüphane ve İnternet Kaynakları Renewable energy resources, Twidell, John W. , Weir, Anthony D. (1987),E.and F.N |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yeni ve yenilenebilir enerji kaynakları ve geleneksel enerji kaynaklarının tanımı, açıklanması, Türkiye’de ve dünyada yenilebilir enerji kaynaklarının durumu | Ders |
2 | Hidrolik enerji ve uygulamaları | Ders |
3 | Güneş enerjisi ve uygulamaları | Ders |
4 | Güneş-termal yöntemler. | Ders |
6 | Rüzgar enerjisi, kullanım alanları ve teknolojisi | Ders |
6 | Rüzgar enerjisi, kullanım alanları ve teknolojisi | Ders |
7 | Jeotermal enerji, kullanım alanları ve teknolojisi | Ders |
8 | Biyokütle enerjisi ve uygulamaları | Ders |
9 | Hidrojen enerjisi ve uygulamaları | Ders |
10 | Dalga enerjisi ve denizden enerji üretimi | Ders |
11 | Yakıt hücreleri ve uygulama alanları | Ders |
11 | Yakıt hücreleri ve uygulama alanları | Ders |
14 | Enerji verimliliği ve enerji sistemlerindeki yeni teknolojik gelişmeler. | Ders |
14 | Enerji verimliliği ve enerji sistemlerindeki yeni teknolojik gelişmeler. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dünyada ve ülkesindeki enerji kaynaklarını tanıyarak, enerji kaynaklarını inceleme fırsatı bulur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenci yeni ve yenilenebilir enerji kaynaklarını, geleneksel enerji kaynaklarından ayırt edebilme becerisine sahip olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yeni ve yenilenilir enerji kaynaklarına ilgisi artar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Enerji verimliliği kavramı ile tanışıp ülkesinde ve dünyada enerjiyi en verimli şekilde kullanma yoluna gider. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünyada ve ülkesindeki enerji kaynaklarını tanıyarak, enerji kaynaklarını inceleme fırsatı bulur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci yeni ve yenilenebilir enerji kaynaklarını, geleneksel enerji kaynaklarından ayırt edebilme becerisine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni ve yenilenilir enerji kaynaklarına ilgisi artar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerji verimliliği kavramı ile tanışıp ülkesinde ve dünyada enerjiyi en verimli şekilde kullanma yoluna gider. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |