Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Araştırma Yöntemleri | MAT5004 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders düz anlatım, sunum ve tartışma yöntemleri kullanılarak yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Figen UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrenciye araştırma yöntemlerini tanıtmak ve bu yöntemleri uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Bilim ve Bilimsel Yöntem Kavramları, Araştırma Kavramı ve Araştırma Eğitimi, Araştırma Süreçleri, Matematik Eğitimi Araştırmalarında Dün, Bugün ve Yarın , Matematik Öğrenimi İle İlgili Araştırmalar, Matematik Eğitiminde Teknolojinin Kullanımı ile İlgili Araştırmalar, Matematik Eğitimi Araştırmalarında Önemli Hususlar, Gelecekteki Araştırmalar. |
Ders Kaynakları |
Handbook of International Research in Mathematics Education : Maria Bartolini Bussi, Lyn D. English, Graham A. Jones, Richard A. Lesh, Dina Tirosh
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, Ders İçeriği ve Kaynakların Tanıtımı. | Ders |
2 | Bilim ve Bilimsel Yöntem Kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Araştırma Kavramı ve Araştırma Eğitimi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Araştırma Süreçleri (problem) | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Araştırma Süreçleri (amaç, önem, varsayımlar, sınırlılıklar) | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Araştırma Süreçleri (araştırma modeli, evren ve örneklem) | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Araştırma Süreçleri (verilerin toplanması ve çözümlenmesi) | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Araştırma Süreçleri (bulgular, yorum ve raporlaştırma) | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Matematik Eğitimi Araştırmalarında Dün, Bugün ve Yarın | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Matematik Öğrenimi İle İlgili Araştırmalar | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Matematik Eğitiminde Teknolojinin Kullanımı ile İlgili Araştırmalar | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Matematik Eğitimi Araştırmalarında Önemli Hususlar | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Gelecekteki Araştırmalar | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Dersin Genel Değerlendirmesi | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel araştırma yöntemleri hakkındaki temel kavramların öğrenilmesi. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
matematik eğitiminde yapılan bazı araştırmaların incelenmesi | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
bir araştırmanın tasarlanması ve yürütülmesi | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
bir araştırmanın raporlanması | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel araştırma yöntemleri hakkındaki temel kavramların öğrenilmesi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
matematik eğitiminde yapılan bazı araştırmaların incelenmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
bir araştırmanın tasarlanması ve yürütülmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
bir araştırmanın raporlanması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |