Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fraktal Geometri | MAT5021 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Önder Gökmen YILDIZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Doğadaki canlı ve cansız varlıkların geometrik yapısının tanıtılması. Ele aldığımız nesnenin geometrik ve karakteristik özeliklerinin, değişmeyen yapısının tanıtılması, boyutunun incelenmesi ve böylece onu diğer nesnelerle karşılaştırma imkanı sağlatılması. Matematiğin, doğadaki nesneleri nasıl açıkladığının öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
Fraktal Kavramı ve Tarihçesi, Ölçekler, Yansımalar, Ötelemeler ve Küçültmeler, Fraktal Boyut Kavram, Nüfus Artması, Dinamik Sistemler, Üreteçle Tekrarlama, L-Sistemler, Tekrarlayan Fonksiyonlar Sistemi, Random TFS, Kompleks Tekrarlama |
Ders Kaynakları |
Fraktal Geometri, Hasan Hilmi Hacısalihoğlu, Ankara 2017
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fraktal Kavramı ve Tarihçesi | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
2 | Fraktal Örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Ölçekler, Yansımalar, Ötelemeler ve Küçültmeler | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
4 | Fraktal Boyut 1 | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Fraktal Boyut 2 | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Fraktallara Ait Doğadaki Uygulamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Dinamik Sistemler | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Fibonacci ve Altın Oran | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Üreteçle Tekrarlama | Ders |
10 | L-Sistemler | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Tekrarlayan Fonksiyonlar Sistemi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Random TFS | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Kompleks Tekrarlama | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Julia ve Mandelbrot Cümleleri | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğadaki nesneleri matematik yönünden anlayabilmeyi sağlar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Fraktal örnekleri olan Sierpinski üçgeni, Koch Kartanesi, Ters Kartanesi kavramlarının yanısıra doğada ya da insan vücudundaki fraktal yapılar ve boyutları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Fraktal ve Tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur. | Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğadaki nesneleri matematik yönünden anlayabilmeyi sağlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fraktal örnekleri olan Sierpinski üçgeni, Koch Kartanesi, Ters Kartanesi kavramlarının yanısıra doğada ya da insan vücudundaki fraktal yapılar ve boyutları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fraktal ve Tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |