Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hareket Geometrisi I | MAT5025 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Osman Zeki OKUYUCU |
Ders Veren | Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ |
Amaç |
Hareket geometrisi ile ilgili temel kavramları tanıtmak, düzlemsel ve uzaysal hareketleri incelemek |
Ders İçeriği |
Dual sayılar sistemi ve dual sayılar halkası, D-modül, D-modül üzerinde iç çarpım ve norm tanımı, E.Study dönüşümü ve dual açı, D-modülde dual izometriler, Dual değişkenli fonksiyonlar teorisi, düzlemsel hareketler, küresel hareketler, uzay hareketi, dual ortogonal matrisler ve hareketler, Reel kuaterniyonlar cebiri, reel kuaterniyonların matris gösterimi, Dual kuaterniyonlar, Çizgi kuaterniyonu, Vida operatörü ve vida hareketi. |
Ders Kaynakları |
Hareket Geometrisi ve Kuaterniyonlar Teorisi (Hasan Hilmi Hacısalihoğlu)
Müller H. R., Kinematik dersleri, Ankara Üniv. Fen-fakültesi yayınları, Ankara Hareket Geometrisi ve Kuaterniyonlar Teorisi (Hasan Hilmi Hacısalihoğlu) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hareket geometrisine giriş | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Dual sayılar sistemi ve dual sayılar halkası | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Dual vektörler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Dual sayıların matris gösterimi ve dual vektör uzayı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | E.Study dönüşümü ve dual açı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | D-modül üzerinde dış çarpım, karma çarpım ve dual vektörlerde baz kavramı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Dual değişkenli fonksiyonlar teorisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Düzlemsel hareketler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Reel kuaterniyonlar cebiri, reel kuaterniyonların matris gösterimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Dual kuaterniyonlar, Dual kuaterniyonlar üzerinde ki temel işlemler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Çizgi kuaterniyonu, Kuaterniyon operatörü, dönme ve kayma operatörleri, vida operatörü | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Dual ortogonal matrisler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Dual ortogonal matrisler ve hareketler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dual sayılar halkası ilgili temel kavramları tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
D-Modülde temel kavramları tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hareket geometrisinde temel tanımları yapar ve ilgili teoremleri ispatlar ve yorumlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Dual sayılar sistemini, reel ve kompleks sayılar sistemini karşılaştırır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Reel kuaterniyonlar ve dual kuaterniyonlar ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dual sayılar halkası ilgili temel kavramları tanımlar. | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
D-Modülde temel kavramları tanımlar. | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
Hareket geometrisinde temel tanımları yapar ve ilgili teoremleri ispatlar ve yorumlar. | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
Dual sayılar sistemini, reel ve kompleks sayılar sistemini karşılaştırır. | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
Reel kuaterniyonlar ve dual kuaterniyonlar ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |