Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hiperbolik Geometri | MAT5027 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bahar DOĞAN YAZICI |
Ders Veren | |
Amaç |
Hiperbolik geometri ile ilgili temel tanım ve kavramları öğretmek |
Ders İçeriği |
Hiperbolik metrik, hiperbolik alan, hiperbolik poligonlar, hiperbolik trigonometrinin temel kavramları |
Ders Kaynakları |
Saul Stahl, The Poincare Half Plane, Jones & Bartlett Publishers, 1993.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hiperbolik geometrinin aksiyomları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
1 | Hiperbolik geometrinin aksiyomları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Hiperbolik düzlem için üst yarı düzlem modeli | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Hiperbolik düzlem için üst yarı düzlem modeli | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Çifte oran | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Çifte oran | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Möbius dönüşümleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Möbius dönüşümleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Ara sınav | Problem Çözme |
10 | Üst yarı düzlem için hiperbolik metrik | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Üst yarı düzlem için hiperbolik metrik | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Hiperbolik geometri için Poincare disk modeli | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Hiperbolik geometri için projektif disk modeli | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Hiperbolik alan ve Hiperbolik Trigonometri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hiperbolik metriği kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hiperbolik alan hesabı yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hiperbolik trigonometriyi bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öklidyen geometrisi ile hiperbolik geometri arasındaki farkları öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hiperbolik metriği kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hiperbolik alan hesabı yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hiperbolik trigonometriyi bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öklidyen geometrisi ile hiperbolik geometri arasındaki farkları öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |