Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Lineer Cebir I | MAT5033 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Osman Zeki OKUYUCU |
Ders Veren | Prof. Dr. Osman Zeki OKUYUCU |
Amaç |
Dersin amacı, vektör uzayı ve matris teorisi ile ilgili temel tanım ve teoremleri sunmak ve bu yapıları genişleterek uygulayabilme becerisi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Vektör Uzayları, Matrisler, Determinatlar, Lineer Denklem Sistemleri, Pozitif Tanımlı Matrisler, Kuadratik Formlar, Matris Teorisi, Lineer denklem sistemlerinin çözüm yöntemleri , Matris ayrışımları |
Ders Kaynakları |
H.H. Hacısalihoğlu, Lineer Cebir, Ankara Üniversitesi, Ankara, 1985.
Steven Roman, Advanced Linear Algebra, Springer, Third Edition, 2008. Arif Sabuncuoğlu, Lineer Cebir, Nobel Akademik Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Vektör uzayları ve iç çarpım uzayları | Ders |
1 | Vektör uzayları ve iç çarpım uzayları | Ders |
3 | Alt uzay, Baz-Boyut | Ders |
3 | Alt uzay, Baz-Boyut | Ders |
5 | Determinant fonksiyonu ve özellikleri | Ders |
5 | Determinant fonksiyonu ve özellikleri | Ders |
7 | Denklem sistemlerinin elementer operasyonlar yardımıyla çözümü | Ders |
7 | Denklem sistemlerinin elementer operasyonlar yardımıyla çözümü | Ders |
9 | Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Cramer ve Cramer olmayan sistemlerin determinat yardımıyla çözümü | Ders |
10 | Cramer ve Cramer olmayan sistemlerin determinat yardımıyla çözümü | Ders |
12 | Matris fonksiyonları, Matris normları | Ders |
12 | Matris fonksiyonları, Matris normları | Ders |
14 | Reel ve kompleks pozitif tanımlı matrisler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler ileri seviyede vektör uzayı, baz, boyut ve iç çarpım uzayı tanımlarını yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler matrisleri ve determinantı tanımlayabilir. Lineer denklem sistemlerini çözebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Matris normları ve bazı matris ayrışımlarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler ileri seviyede vektör uzayı, baz, boyut ve iç çarpım uzayı tanımlarını yapabilir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler matrisleri ve determinantı tanımlayabilir. Lineer denklem sistemlerini çözebilir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 |
Matris normları ve bazı matris ayrışımlarını bilir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 |