EN
  • Anasayfa
  • MAT5033 İleri Lineer Cebir I (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
MAT5033 - İleri Lineer Cebir I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Lineer Cebir I MAT5033 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Osman Zeki OKUYUCU
Ders Veren Prof. Dr. Osman Zeki OKUYUCU
Amaç

Dersin amacı, vektör uzayı ve matris teorisi ile ilgili temel tanım ve teoremleri sunmak ve bu yapıları genişleterek uygulayabilme becerisi kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Vektör Uzayları, Matrisler, Determinatlar, Lineer Denklem Sistemleri, Pozitif Tanımlı Matrisler, Kuadratik Formlar, Matris Teorisi, Lineer denklem sistemlerinin çözüm yöntemleri , Matris ayrışımları

Ders Kaynakları H.H. Hacısalihoğlu, Lineer Cebir, Ankara Üniversitesi, Ankara, 1985.
Steven Roman, Advanced Linear Algebra, Springer, Third Edition, 2008.
Arif Sabuncuoğlu, Lineer Cebir, Nobel Akademik Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev 1 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 7 1 7
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Vektör uzayları ve iç çarpım uzayları Ders
1 Vektör uzayları ve iç çarpım uzayları Ders
3 Alt uzay, Baz-Boyut Ders
3 Alt uzay, Baz-Boyut Ders
5 Determinant fonksiyonu ve özellikleri Ders
5 Determinant fonksiyonu ve özellikleri Ders
7 Denklem sistemlerinin elementer operasyonlar yardımıyla çözümü Ders
7 Denklem sistemlerinin elementer operasyonlar yardımıyla çözümü Ders
9 Ara sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma
10 Cramer ve Cramer olmayan sistemlerin determinat yardımıyla çözümü Ders
10 Cramer ve Cramer olmayan sistemlerin determinat yardımıyla çözümü Ders
12 Matris fonksiyonları, Matris normları Ders
12 Matris fonksiyonları, Matris normları Ders
14 Reel ve kompleks pozitif tanımlı matrisler Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler ileri seviyede vektör uzayı, baz, boyut ve iç çarpım uzayı tanımlarını yapabilir.
Öğrenciler matrisleri ve determinantı tanımlayabilir. Lineer denklem sistemlerini çözebilir.
Matris normları ve bazı matris ayrışımlarını bilir.
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenciler ileri seviyede vektör uzayı, baz, boyut ve iç çarpım uzayı tanımlarını yapabilir. 3 2 2 3 1 3 3 3 3 3 3 3
Öğrenciler matrisleri ve determinantı tanımlayabilir. Lineer denklem sistemlerini çözebilir. 3 2 3 3 2 3 3 2 3 3 2 3
Matris normları ve bazı matris ayrışımlarını bilir. 3 2 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3
Ortalama Değer 3 2 2,67 3 1,67 3 3 2,67 3 3 2,67 3