Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Lorentzian Geometri II | MAT5051 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Lorentzian geometri ve Minkowski uzayı hakkında öğrencilerin temel bilgiler edinmeleri ve bu bilgileri kullanabilmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Lorentz uzayında yüzeyler, spacelike, timelike ve null yüzeyler, null olmayan yüzeyler için eğrilikler, Lorentz manifoldu |
Ders Kaynakları |
O’Neill, B., “Yarı Riemann Geometri” , Academic Press, New York, London, 468p., 1983.
Walrave, J. “Minkowski uzayında eğriler ve yüzeyler, Doktora tezi” Leuven, K.U. Fen Fakültesi, Leuven (1995). |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 3- boyutlu Lorentz-Minkowski uzayında yüzeyler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
1 | 3- boyutlu Lorentz-Minkowski uzayında yüzeyler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
1 | 3- boyutlu Lorentz-Minkowski uzayında yüzeyler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | 3- boyutlu Lorentz-Minkowski uzayında yüzey örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | 3- boyutlu Lorentz-Minkowski uzayında yüzey örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | 3- boyutlu Lorentz-Minkowski uzayında null olmayan yüzeyler için Gauss eğriliği ve ortalama eğrilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | 3- boyutlu Lorentz-Minkowski uzayında null olmayan yüzeyler için Gauss eğriliği ve ortalama eğrilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Lorentz manifoldları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Lorentz manifoldları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Lorentz uzaklığı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Schwarzchild uzay-zaman ve Kerr uzay-zaman | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Sabit eğrilikli uzaylar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Sabit eğrilikli uzaylar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Lorentz uzayında yüzeyleri ve yüzeylerin causal karakterlerini öğrenmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Lorentz uzayında yüzey teorisi ile ilgili kavramları öğrenmek ve Öklid uzayında yüzeyler ile karşılaştırabilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lorentz uzayında yüzeyleri ve yüzeylerin causal karakterlerini öğrenmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Lorentz uzayında yüzey teorisi ile ilgili kavramları öğrenmek ve Öklid uzayında yüzeyler ile karşılaştırabilmek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |