Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Matematik Öğretimi | MAT5052 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders düz anlatım, sunum ve tartışma yöntemleri kullanılarak yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Figen UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrenciye matematik öğretimi ile ilgili teori ve yöntemleri tanıtmaktır. |
Ders İçeriği |
Öğretim ve öğrenim üzerine yaklaşımlar Öğretim modelleri Matematik öğretimi Matematik nasıl öğretilmelidir? Anlamlı matematik öğrenimi ve öğretimi Matematik Öğrenimi ve Öğretimi üzerine Farklı Bakış Açıları Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar Teknoloji ve Matematik Öğretimi |
Ders Kaynakları |
Steven G. Krantz, 1999, How to Teach Mathematics?
National Council of Teachers of Mathematics, 2000, Principles and standards for school mathematics. Douglas Grouws, 2006, Handbook of Research in Mathematics Education: Teaching and learning. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, Ders İçeriği ve Kaynakların Tanıtımı | Tartışmalı Ders |
2 | Öğrenme Teorileri | Tartışmalı Ders |
3 | Öğrenme Teorileri (devam) | Tartışmalı Ders |
4 | Öğretim Modelleri | Tartışmalı Ders |
5 | Matematik Öğretimi | Tartışmalı Ders |
6 | Matematik Nasıl Öğretilmeli? | Tartışmalı Ders |
7 | Anlamlı Matematik Öğrenimi ve Öğretimi | Tartışmalı Ders |
8 | Anlamlı Matematik Öğrenimi ve Öğretimi (devam) | Tartışmalı Ders |
9 | Matematik Öğrenimi ve Öğretimi Üzerine Farklı Bakış Açıları | Tartışmalı Ders |
10 | Matematik Öğrenimi ve Öğretimi Üzerine Farklı Bakış Açıları (devam) | Tartışmalı Ders |
11 | Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar | Tartışmalı Ders |
12 | Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar üzerine Yapılan Araştırmalar | Tartışmalı Ders |
13 | Teknoloji ve Matematik Öğretimi | Tartışmalı Ders |
14 | Dersin Genel Değerlendirmesi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Matematik öğretiminde teoriler hakkında genel bilgilerin edinilmesi. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematik öğretiminde teoriler hakkında genel bilgilerin edinilmesi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |