Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Matematiksel Düşünme | MAT5053 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Matematiksel düşünme ile ilgili literatür sunum, makale inceleme ve tartışma şeklinde yürütülecektir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Figen UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı matematik öğrenmek ve öğretmek için önemli bir gereklilik olan ve gerçek hayat problemlerinin çözümünde doğal bir araç olarak tanımlanabilen matematiksel düşünmeyi tanıtmaktır. Ayrıca matematiksel düşünmenin ve ona ait süreçlerin (özelleştirme, genelleme, varsayımda bulunma, ikna etme) problem çözme etkinlikleriyle geliştirilmesi ele alınacaktır. |
Ders İçeriği |
Matematiksel düşünmenin tanımı, matematiksel düşünme için farklı bakış açıları, matematiksel düşünmeye ilişkin teoriler, matematiksel düşünme süreçleri, ileri matematiksel düşünme. |
Ders Kaynakları |
Çelik, D. (2016). Matematiksel Düşünme. Matematik Eğitiminde Teoriler, Pegem Akademi, Ankara
Schoenfeld, A. H. (1992). Learning to think mathematically: problem solving, metacognition, and sense-making in mathematics. (Ed. D.A. Grouws). Handbook of research on mathematics teaching and learning: a project of the national council of teachers of mathematics. (pp.334- 370). Newyork: Macmillan. Burton, L.(1984).Mathematical thinking: The struggle for meaning. Journal for Research in Mathematics Education, 15(1), 35-49. Stacey, K. (2006). What ıs mathematıcal thınkıng and why ıs ıt ımportant? International conference “Innovative teaching mathematics through lesson study (II): Focusing on mathematical thinking, Tokyo. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin ve ders için gerekli kaynakların tanıtımı | Ders |
2 | Matematiksel düşünmeye ilişkin temel kavramlar ve tanımlar | Ders |
3 | Matematiksel düşünmeye ilişkin farklı yaklaşımların gözden geçirilmesi | Ders |
4 | Burton'a göre matematiksel düşünme | Tartışmalı Ders |
5 | Schoenfeld’e göre matematiksel düşünme | Tartışmalı Ders |
6 | Harel ve Sowder’a göre matematiksel düşünme | Tartışmalı Ders |
6 | Harel ve Sowder’a göre matematiksel düşünme | Tartışmalı Ders |
8 | Tall'a göre matematiksel düşünme | Tartışmalı Ders |
9 | Sternberg’e göre matematiksel düşünme | Tartışmalı Ders |
10 | İleri matematiksel düşünme | Tartışmalı Ders |
11 | matematiksel düşünme ile problem çözme arasındaki ilişki | Tartışmalı Ders |
12 | matematiksel düşünmenin matematik öğrenme açısından önemi | Tartışmalı Ders |
13 | matematiksel düşünmenin matematik öğretme açısından önemi | Tartışmalı Ders |
14 | dersin değerlendirmesi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
matematiksel düşünme teorilerini bilir | |||
matematiksel düşünmenin temel kavramlarını bilir | |||
matematiksel düşünme teorilerini bilir | |||
matematiksel düşünmenin temel kavramlarını bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
matematiksel düşünme teorilerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
matematiksel düşünmenin temel kavramlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
matematiksel düşünme teorilerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
matematiksel düşünmenin temel kavramlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |