Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer | MAT5900 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Osman Zeki OKUYUCU |
Ders Veren | Prof. Dr. Tuğba YURDAKADİM |
Amaç |
Araştırma yapısını güçlendirmek. araştırma sorularını kesinleştirmek ve artırmak , çeşitli teorik yaklaşımları ve araştırma etiğini belirgin hale getirmek ,kütüphane ve internet araştırmasıyla ilgili pratik beceriler geliştirmek, Bilimsel inceleme ve sunum becerileri yeteneğini geliştirmek |
Ders İçeriği |
Araştırma sorusunu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık |
Ders Kaynakları |
TÜBİTAK, "Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır?" http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/maknasyaz.pdf
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Sınıf Dışı Çalışma Seminer Sözlü |
3 | Literatür Taraması | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
3 | Literatür Taraması | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
5 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
5 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
5 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
7 | Verilerin toplanması ve analizi | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
7 | Verilerin toplanması ve analizi | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
9 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
9 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
9 | Bireysel çalışma | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
12 | Analiz ve Sonuçların Değerlendirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
12 | Analiz ve Sonuçların Değerlendirilmesi | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü |
14 | Seminer raporunun hazırlanması | Sınıf Dışı Çalışma Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel inceleme ve sunum becerileri yeteneğini geliştirir. | Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Araştırma yapabilme becerisini güçlendirir. | Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel inceleme ve sunum becerileri yeteneğini geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma yapabilme becerisini güçlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |