Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sturm-Liouville Problemleri | MAT5060 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İlker Burak GİRESUNLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste, başta mühendislik olmak üzere tüm alanlarda karşılaşılan bu tür problemlerin adi diferensiyel denklemler için sistematik olarak incelenmesini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Sınır değer problemlerinin oluşturulması |
Ders Kaynakları |
M. İdemen, Sınır Değer Problemleri Ders Notları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sınır Değer problemlerinin oluşturulması | Ders |
2 | Kuramsal fiziğin standart denklemleri | Ders |
3 | Çözümün varlığı ve tekliği | Ders |
4 | Genel çözüm yöntemleri | Ders |
5 | Değişkenlerine ayırma yöntemi | Ders |
6 | İntegral dönüşümler | Ders |
7 | Green fonksiyon yöntemi | Ders |
8 | Green fonksiyon yöntemi uygulamaları | Ders |
9 | Lineer analizin temel kavramları | Ders |
10 | Hilbert uzayları | Ders |
11 | Birinci, ikinci ve üçüncü tür Sturm-Liouville problemleri (SLP) | Ders |
12 | Birinci, ikinci ve üçüncü tür SLP uygulamaları | Ders |
13 | SLP nin spektral kuramı | Ders |
14 | SLP nin spektral kuramı uygulamaları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sınır değer problemlerini ileri araştırmada kullanma becerisi kazanır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Sınır değer problemlerini analiz etme becerisi kazanır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sınır değer problemlerini ileri araştırmada kullanma becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sınır değer problemlerini analiz etme becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |