Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | MAT5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Tuğba YURDAKADİM |
Ders Veren | Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ Doç. Dr. Önder Gökmen YILDIZ Prof. Dr. Tuğba YURDAKADİM Doç. Dr. Esra KAYA Dr. Öğr. Üyesi Osman ALAGÖZ Dr. Öğr. Üyesi İlker Burak GİRESUNLU Doç. Dr. Kemal TAŞKÖPRÜ Doç. Dr. Figen UYSAL Doç. Dr. Mehmet SOLGUN Prof. Dr. İlker İNAM |
Amaç |
Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir. |
Ders İçeriği |
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili literatür taraması yapar, araştırma sürecini planlar, veri toplar, analiz eder, yorumlar, sonuçlar çıkarır, bulguları düzenler ve rapor haline getirir. |
Ders Kaynakları |
http://w3.bilecik.edu.tr/lisansustu/tez/tez-yazim-kilavuzu/
California Berkeley University Library (2009). APA Style Citations (American Psychological Association). Erişim: [http://www.lib.berkeley.edu/instruct/guides/apastyle.pdf]. EriGim Tarihi: 29 Ağustos 2009 Murray Rowenna Anı Yayıncılık, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara,2016 Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkım Yayınevi , 1995. Day, A. Robert. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2003. Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. Genç Bilimadamına Öğütler, P:B. Medevar Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997 Matematik Sanatı J.P. King |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 7 | 14 | 98 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 14 | 42 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 518 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel Bilgilendirme Toplantısı | Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Konunun Seçimi ve Tartışılması | Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Konunun Seçimi ve Tartışılması | Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Konunun Seçimi ve Tartışılması | Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | Tartışmalı Ders Gösterim |
14 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması, Raporlanması | Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Olası tez konularını oluşturur. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tez konusunu belirler. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bulguları yorumlar, düzenler, sunar ve savunur. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Olası tez konularını oluşturur. | 5 | 5 | - | 5 | - | - | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - |
Tez konusunu belirler. | 5 | 5 | - | 5 | - | - | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - |
Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar. | 5 | 5 | - | 5 | - | - | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - |
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. | 5 | 5 | - | 5 | - | - | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. | 5 | 5 | - | 5 | - | - | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - |
Bulguları yorumlar, düzenler, sunar ve savunur. | 5 | 5 | - | 5 | - | - | 5 | - | 5 | 5 | - | - |