EN
  • Anasayfa
  • MAT5065 Uygulamalı Matematik I (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
MAT5065 - Uygulamalı Matematik I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uygulamalı Matematik I MAT5065 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İlker Burak GİRESUNLU
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi İlker Burak GİRESUNLU
Amaç

Yüksek basamaktan sabit katsayılı Kısmi Türevli Denklemlerin çözülmesi, ikinci basamaktan değişken katsayılı Kısmi Türevli Denklemlerin sınıflandırılması ve çözülmesi, Mühendislikte ve temel bilimlerde sıkça karşılaşılan Dalga Denklemi, Isı Denklemi ve Laplace Denklemlerinin tanıtılması.

Ders İçeriği

Yüksek mertebeden sabit katsayılı lineer kısmi türevli denklemler, İndirgenemez homogen denklemler,üstel tip çözümler, polinom çözümler, Homogen olmayan kismi türevli denklemler, Sabit katsayılı lineer kısmi türevli denklemler, Euler-Poisson-Darboux denklemi, Euler tipi kısmi türevli denklemler, Kanonik formlar, hiperbolik, Parabolik ve eliptik tip denklemlerin kanonik formu, Dalga denklemi, Isı denklemi,değişkenlerine ayırma metodu, Laplace denklemi

Ders Kaynakları C. Y. Estiquio, Partial Differential Equations. Allyn and Bacon, Inc. 1972.
Prof. Dr. M. Çağlıyan, Prof. Dr. O. Çelebi, Kısmi Diferensiyel Denklemler. Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı, 2002.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 25
Ödev 1 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
10
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
20
Temel Meslek Dersleri
30
Uygulama Dersleri
10
Uzmanlık / Alan Dersleri
20
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 10 50
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 10 30
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 10 30
Toplam İş Yükü (Saat) 194
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,61
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yüksek Basamaktan Sabit Katsayılı Lineer Kısmi Türevli Denklemler. Ders
2 İndirgenemez Homogen Denklemler, Üstel Tipten Çözümler, Polinom Çözümler. Ders
3 Homogen Olmayan Denklemler. Ders
4 Değişken Katsayılı Lineer Kısmi Türevli Denklemler, Tanımlar. Ders
5 Özel Tip Denklemler, Euler-Poisson-Darboux Denklemi. Ders
6 Euler Tipi Kısmi Türevli Denklemler. Ders
7 Ara sınava hazırlık Ders
8 Kısmi Türevli Denklemlerin Sınıflandırılması, Tanımlar.-Kanonik Formlar, HiperbolikTipten Denklemlerin Kanonik Formu. Ders
9 Parabolik ve Eliptik Tipten Denklemlerin Kanonik Formu. Ders
10 Sabit Katsayılı Denklemlerin Kanonik Formu Ders
11 Genel Çözümlerin Bulunması, Özetler ve Basitleştirici Dönüşümler Ders
12 Dalga Denklemi, D’Alambert Çözümünün Tekliği. Ders
13 Isı Denklemi, Değişkenlerine Ayrılabilir Çözümler. Ders
14 Laplace Denklemi. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Matematiksel Modelleri Tanıma Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Analitik ve Nümerik Yöntemleri Uygulama Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Matematiksel Araçları Kullanma Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Modelleme Sonuçlarını Yorumlama Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Matematiksel Modelleri Tanıma 4 2 5 3 4 2 2 2 2 4 2 3
Analitik ve Nümerik Yöntemleri Uygulama 3 2 5 3 5 4 5 2 2 4 2 5
Matematiksel Araçları Kullanma 2 2 4 2 4 5 4 2 2 3 2 4
Modelleme Sonuçlarını Yorumlama 4 2 4 3 3 2 3 4 3 4 4 4
Ortalama Değer 3,25 2 4,5 2,75 4 3,25 3,5 2,5 2,25 3,75 2,5 4