Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çaprazlanmış Modüller | MAT5068 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Çaprazlanmış Modül teori ve metodlarını anlayabilme ve matematik çalışanları için diğer cebirsel yapılar ve matematiğin diğer alanları üzerine etkilerini anlayabilme. |
Ders İçeriği |
Modül, Cebir, Etki, Gruplar Üzerinde Çaprazlanmış Modüller, Alt Çaprazlanmış Modüller, Normal Çaprazlanmış Modüller, Bölüm Çaprazlanmış Modülü, Bir Çaprazlanmış Modülün Aktörü, Tam Çaprazlanmış Modüller, Kommutatör Çaprazlamış Modül, Çözülebilir ve Nilpotent Çaprazlanmış Modüller. |
Ders Kaynakları |
Crossed modules and analogues of group theorems, Katherine Jane Norrie, Ph.D Thesis.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Modül, Cebir, Etki Kavramları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Gruplar Üzerinde Çaprazlanmış Modüller | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Alt ve Normal Alt Çaprazlanmış Modüller | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Bölüm Çaprazlanmış Modülü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Bir Çaprazlanmış Modülün Aktörü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Tam Çaprazlanmış Modüller | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Kommutatör Çaprazlanmış Modül | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Arasınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Çözülebilir ve Nilpotent Çaprazlanmış Modüller | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Cebirler Üzerinde Çaprazlanmış Modüller | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Çarpım Cebiri ve Cebirler Üzerinde Çaprazlanmış Modüllerin Aktörü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Çaprazlanmış Modül Etkisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Çaprazlanmış Kare | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Final Sınavı | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Modül ve Çaprazlanmış modül kavramlarını anlama ve uygulama becerisi | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Modül ve Çaprazlanmış modül kavramlarını anlama ve uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |