Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Lineer Pozitif Operatörlerin Yaklaşım Özellikleri I | MAT5072 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Tuğba YURDAKADİM |
Ders Veren | |
Amaç |
Lineer pozitif operatörlerin özelliklerinin kavranması ve yaklaşım özelliklerinin belirlenmesi |
Ders İçeriği |
Temel Fonksiyon Uzayları, Lineer Pozitif Operatörler, Normlu Uzaylarda Yaklaşım, Weierstrass Teoremi, Bernstein Polinomları ve Yakınsaklığı, Korovkin Teoremi, Stone-Weierstrass Teoremi, Yaklaşım Derecesi ve Süreklilik Modülü, Düzgünleştirme Modülü, K-Fonksiyonelleri, Periyodik Fonksiyonlar için Korovkin Teoremi, Toplanabilme Teorisi Yardımıyla Korovkin Teorisine Giriş |
Ders Kaynakları |
Fonksiyonel Analiz, Walter Rudin
Yaklaşım teorisinin temelleri, Hrushikesh N. Mhaskar and Devidas V. Pai |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Fonksiyon Uzayları | Ders |
2 | Lineer Pozitif Operatörler | Ders |
3 | Normlu Uzaylarda Yaklaşım | Ders |
4 | Bir Aralık Üzerinde Tanımlı Reel Değerli Fonksiyonların Yaklaşımı | Ders |
5 | Weierstrass Teoremi | Ders |
6 | Bernstein Polinomları | Ders |
7 | Bernstein Polinomlarının Yakınsaklığı | Ders |
8 | Korovkin Teoremi | Ders |
9 | Stone-Weierstrass Teoremi | Ders |
10 | Yaklaşım Derecesi, Süreklilik Modülü | Ders |
11 | Düzgünleştirme Modülü, K-Fonksiyonelleri | Ders |
12 | Periyodik Fonksiyonlar için Korovkin Tipli Teoremler | Ders |
13 | Toplanabilme Teorisi Yardımıyla Korovkin Tipli Teoremlere Giriş | Ders |
14 | Toplanabilme Teorisi Yardımıyla Korovkin Tipli Teoremler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fonksiyonlar hakkında temel tanım ve kavramlarını anlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Lineer pozitif opeatörleri öğrenir ve uygulamada kullanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Korovkin tipli sonuçları anlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yaklaşım teorisini anlar ve uygular | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Weierstrass teoremini anlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fonksiyonlar hakkında temel tanım ve kavramlarını anlar | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | 3 | - | - |
Lineer pozitif opeatörleri öğrenir ve uygulamada kullanır | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | 3 | - | - |
Korovkin tipli sonuçları anlar | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | 3 | - | - |
Yaklaşım teorisini anlar ve uygular | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | 3 | - | - |
Weierstrass teoremini anlar | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | 3 | - | - |