Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dizi Uzayları ve Toplanabilme I | MAT5074 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Tuğba YURDAKADİM |
Ders Veren | |
Amaç |
Iraksak bir diziye bir limit karşılık getirilmesi ve bunun için en yaygın yöntem sonsuz matrislerin kullanılması |
Ders İçeriği |
Konservatif ve Regüler Matrisler, Conull ve Coregüler Matrisler, Toplanabilme Teorem Türleri, Mercerian ve Tauber Teoremler, İnversler, Üçgen Matrislerin Toplanabilirlik Alanı ve Mükemmel Kısımları, FK Uzayları, İçerme Teoremleri, Coregüler ve Conull FK Uzayları, Yer Değiştirilebilirlik, Tutarlılık, Mutlak Toplanabilme Alanları, Mutlak Yer Değiştirilebilirlik. |
Ders Kaynakları |
Boos, J., Classical and modern methods in summability
Wilansky, A., Summability through functional analysis |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Konservatif ve Regüler Matrisler | Ders |
2 | Conull ve Coregüler Matrisler | Ders |
3 | Toplanabilme Teorem Türleri | Ders |
4 | Mercerian ve Tauber Teoremler | Ders |
5 | İnversler | Ders |
6 | Üçgen Matrislerin Toplanabilirlik Alanları | Ders |
7 | Üçgen Matrislerin Toplanabilirlik Alanlarının Mükemmel Kısımları | Ders |
8 | FK uzayları | Ders |
9 | İçerme Teoremleri | Ders |
10 | Coregüler ve Conull FK uzayları | Ders |
11 | Yer Değiştirilebilirlik | Ders |
12 | Tutarlılık | Ders |
13 | Mutlak Toplanabilme Alanları | Ders |
14 | Mutlak Yer Değiştirilebilirlik | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir dizinin bir matris ile toplanabilmesini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Toplanabilme teorem tiplerini belirler | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Conull ve coregüler matrisleri ve FK uzaylarını tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Toplanabilme metotları için içerme teoremlerini ifade eder | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Toplanabilme metotları için tutarlılık teoremlerini ifade eder | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir dizinin bir matris ile toplanabilmesini öğrenir | 4 | - | 4 | 5 | - | 5 | - | - | - | 3 | - | - |
Toplanabilme teorem tiplerini belirler | 4 | - | 4 | 5 | - | 5 | - | - | - | 3 | - | - |
Conull ve coregüler matrisleri ve FK uzaylarını tanımlar | 4 | - | 4 | 5 | - | 5 | - | - | - | 3 | - | - |
Toplanabilme metotları için içerme teoremlerini ifade eder | 4 | - | 4 | 5 | - | 5 | - | - | - | 3 | - | - |
Toplanabilme metotları için tutarlılık teoremlerini ifade eder | 4 | - | 4 | 5 | - | 5 | - | - | - | 3 | - | - |