EN
  • Anasayfa
  • MAT5074 Dizi Uzayları ve Toplanabilme I (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
MAT5074 - Dizi Uzayları ve Toplanabilme I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dizi Uzayları ve Toplanabilme I MAT5074 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Tuğba YURDAKADİM
Ders Veren
Amaç

Iraksak bir diziye bir limit karşılık getirilmesi ve bunun için en yaygın yöntem sonsuz matrislerin kullanılması

Ders İçeriği

Konservatif ve Regüler Matrisler, Conull ve Coregüler Matrisler, Toplanabilme Teorem Türleri, Mercerian ve Tauber Teoremler, İnversler, Üçgen Matrislerin Toplanabilirlik Alanı ve Mükemmel Kısımları, FK Uzayları, İçerme Teoremleri, Coregüler ve Conull FK Uzayları, Yer Değiştirilebilirlik, Tutarlılık, Mutlak Toplanabilme Alanları, Mutlak Yer Değiştirilebilirlik.

Ders Kaynakları Boos, J., Classical and modern methods in summability
Wilansky, A., Summability through functional analysis
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 196
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,69
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Konservatif ve Regüler Matrisler Ders
2 Conull ve Coregüler Matrisler Ders
3 Toplanabilme Teorem Türleri Ders
4 Mercerian ve Tauber Teoremler Ders
5 İnversler Ders
6 Üçgen Matrislerin Toplanabilirlik Alanları Ders
7 Üçgen Matrislerin Toplanabilirlik Alanlarının Mükemmel Kısımları Ders
8 FK uzayları Ders
9 İçerme Teoremleri Ders
10 Coregüler ve Conull FK uzayları Ders
11 Yer Değiştirilebilirlik Ders
12 Tutarlılık Ders
13 Mutlak Toplanabilme Alanları Ders
14 Mutlak Yer Değiştirilebilirlik Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir dizinin bir matris ile toplanabilmesini öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Toplanabilme teorem tiplerini belirler Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Conull ve coregüler matrisleri ve FK uzaylarını tanımlar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Toplanabilme metotları için içerme teoremlerini ifade eder Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Toplanabilme metotları için tutarlılık teoremlerini ifade eder Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Bir dizinin bir matris ile toplanabilmesini öğrenir 4 - 4 5 - 5 - - - 3 - -
Toplanabilme teorem tiplerini belirler 4 - 4 5 - 5 - - - 3 - -
Conull ve coregüler matrisleri ve FK uzaylarını tanımlar 4 - 4 5 - 5 - - - 3 - -
Toplanabilme metotları için içerme teoremlerini ifade eder 4 - 4 5 - 5 - - - 3 - -
Toplanabilme metotları için tutarlılık teoremlerini ifade eder 4 - 4 5 - 5 - - - 3 - -