Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Büyüme Düzenleyicileri | MBG5005 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Normal eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Dilek ÜNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bitki büyüme ve gelişimine etki eden hormonların ve etki mekanizmalarının öğrenilmesi |
Ders İçeriği |
Oksin, sitokinin, ABA, Etilen, Brassinosteroidler, Jasmonik asit, Salisik asit gibi büyüme düzenleyicilerin yanısıra bitki büyüme ve gelişimini etkileyen poliaminler ve fitokrom sinyalleri, Bitki büyüme düzenleyicilerin biyosentez yolakları, sinyal iletimi, yer aldıkları gelişim süreçleri |
Ders Kaynakları |
Plant Physiology and Development, Taiz
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 6 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 6 | 18 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 6 | 18 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 4 | 32 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitki Büyüme düzenleyicilerine giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Oksin hormonu, biyosentezi ve katabolizması | Tartışmalı Ders |
3 | Oksin hormonu sinyal yolakları ve yer aldığı büyüme ve gelişme süreçleri | Tartışmalı Ders |
4 | Sitokinin hormonu, biyosentezi ve katabolizması | Tartışmalı Ders |
5 | Sitokinin hormonu sinyal yolakları ve yer aldığı büyüme ve gelişme süreçleri | Tartışmalı Ders |
6 | Etilen hormonu, biyosentezi ve katabolizması | Tartışmalı Ders |
7 | Etilen hormonu, hormonu sinyal yolakları ve yer aldığı büyüme ve gelişme süreçleri | Tartışmalı Ders |
8 | Absicisic acid (ABA) hormonu, biyosentezi ve katabolizması | Tartışmalı Ders |
9 | Absicisic acid (ABA), hormonu sinyal yolakları ve yer aldığı büyüme ve gelişme süreçleri | Tartışmalı Ders |
10 | Giberelline hormonu, biyosentezi ve katabolizması | Tartışmalı Ders |
11 | Giberelline hormonu sinyal yolakları ve yer aldığı büyüme ve gelişme süreçleri | Tartışmalı Ders |
12 | Brassinosteroid hormonu, biyosentezi ve katabolizması | Tartışmalı Ders |
13 | Brassinosteroid hormonu sinyal yolakları ve yer aldığı büyüme ve gelişme süreçleri | Tartışmalı Ders |
14 | Poliamin ve Fitokromların sinyal yolakları ve yer aldığı büyüme ve gelişme süreçleri | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bitki büyüme düzenleyicilerini ve uygulama alanlarını bilir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitki büyüme düzenleyicilerinin biyoteknolojide kullanım alanlarına hakim olur | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bu alandaki kaynakları araştırabilir, hipotez oluşturmaya yönelik sorular sorabilir | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitki Biyoteknolojisi alanındaki güncel bilgileri takip edebilir | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitki büyüme ve gelişmesinin temel mekanizmasını ve sinyal yolaklarını bilir | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitki büyüme düzenleyicilerini ve uygulama alanlarını bilir | 5 | 0 | 5 | 3 | 5 | 3 | 0 | 4 | 5 | 5 | 0 | 2 | 5 | 5 |
Bitki büyüme düzenleyicilerinin biyoteknolojide kullanım alanlarına hakim olur | 5 | 0 | 5 | 3 | 5 | 3 | 0 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
Bu alandaki kaynakları araştırabilir, hipotez oluşturmaya yönelik sorular sorabilir | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
Bitki Biyoteknolojisi alanındaki güncel bilgileri takip edebilir | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 |
Bitki büyüme ve gelişmesinin temel mekanizmasını ve sinyal yolaklarını bilir | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 |