Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikrobiyal Ekoloji | MBG5032 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım, ödev, e sunum yaptırılması, raporlar hazırlanması |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan DARCAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Cihan DARCAN |
Amaç |
Mikroorganizmaların doğada yaşamı sırasında hayatlarını etkileyen çevresel faktörlerin etkileri ve bu etkilere karşı savunma mekanizmalarının öpğrenilmesi |
Ders İçeriği |
Mikroorganizmaların doğada yaşamı, yaşamı etkileyen faktörler, UV etkisi, sıcaklık etkisi, pH, etkisi, osmolarite, etkisi, açlık etkisi, metal etkisi, bu etkilerden korunma mekanizmaları |
Ders Kaynakları |
Çeşitli derleme makaleler
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 40 | 2 | 80 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mikroorganizmaların doğada yaşam alanları | Tartışmalı Ders |
2 | Mikroorganizmaların doğada yaşam alanları olarak ekstrem ortamlar | Tartışmalı Ders |
3 | mikroorganizmalar üzerine pH etkisi | Tartışmalı Ders |
3 | mikroorganizmalar üzerine pH etkisi | Tartışmalı Ders |
5 | mikroorganizmalar üzerine sıcaklık etkisi | Tartışmalı Ders |
5 | mikroorganizmalar üzerine sıcaklık etkisi | Tartışmalı Ders |
7 | mikroorganizmalar üzerine UV etkisi | Tartışmalı Ders |
7 | mikroorganizmalar üzerine UV etkisi | Tartışmalı Ders |
9 | mikroorganizmalar üzerine osmolarite etkisi | Tartışmalı Ders |
9 | mikroorganizmalar üzerine osmolarite etkisi | Tartışmalı Ders |
11 | mikroorganizmalar üzerine starvation etkisi | Tartışmalı Ders |
11 | mikroorganizmalar üzerine starvation etkisi | Tartışmalı Ders |
13 | mikroorganizmalar üzerine metallerin etkisi | Tartışmalı Ders |
13 | mikroorganizmalar üzerine metallerin etkisi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mikroorganizmaların hayatını etkileyen faktörleri öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
ph, osmolarite gibi kimyasal faktörlerin etkisini | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
UV, metal gibi faktörlerin etkisini öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
mikroorganizmalarla mücadelede çevresel faktörlerin kullanımını öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
mikroorganizmaların yaşamlarını değerlendirir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mikroorganizmaların hayatını etkileyen faktörleri öğrenir | 4 | - | 5 | - | 4 | - | - | 5 | 3 | - | - | - | 5 | - |
ph, osmolarite gibi kimyasal faktörlerin etkisini | 4 | - | 5 | - | 4 | - | - | 5 | 3 | - | - | - | 5 | - |
UV, metal gibi faktörlerin etkisini öğrenir | 4 | - | 5 | - | 4 | - | - | 5 | 3 | - | - | - | 5 | - |
mikroorganizmalarla mücadelede çevresel faktörlerin kullanımını öğrenir | 4 | - | 5 | - | 4 | - | - | 5 | 3 | - | - | - | 5 | - |
mikroorganizmaların yaşamlarını değerlendirir | 4 | - | 5 | - | 4 | - | - | 5 | 3 | - | - | - | 5 | - |