Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moleküler Filogenetik | MBG5034 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Uzaktan eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders ile öğrenciler türler arasındaki evrimsel ilişkileri, türleşme mekanizmalarını anlayacak ve moleküler belirteçler kullanarak filogeni oluşturma ve karater analizi yapma becerisi kazanacaktır.. Ayrıca öğrenciye teorik ve pratik olarak filogeni oluşturma metotları öğretilerek filogenetik analizleri uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Temel filogenetik, Filogenide kullanılan Moleküler analizler, Uygun Moleküler belirteçleri seçmek. |
Ders Kaynakları |
Wiley, E.O., Lieberman, B.S., Phylogenetics: Theory and Practice of Phylogenetic Systematics, Second Edition. Ss. 432, Wiley-Blackwell, New Jersey.
Moleküler Filogenetik ilişkili makaleler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 7 | 14 | 98 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 209 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Filogenetik | Ders |
2 | Moleküler karakter analizi | Tartışmalı Ders |
2 | Moleküler karakter analizi | Tartışmalı Ders |
4 | Moleküler yaklaşımlar | Ders |
4 | Moleküler yaklaşımlar | Ders |
6 | Temel Filogenetik Analiz | Ders |
6 | Temel Filogenetik Analiz | Ders |
8 | Moleküler belirteçler | Ders |
8 | Moleküler belirteçler | Ders |
8 | Moleküler belirteçler | Ders |
11 | Moleküler filogenetik ağaç metotları | Ders |
11 | Moleküler filogenetik ağaç metotları | Ders |
13 | Filogenetik verilerin değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
13 | Filogenetik verilerin değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Moleküler Filogenetiği kavrayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Moleküler verilerden çıkartılan filogenetik ağaçlarla ilgili problemleri, varsayımları ve metotları kavramak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Filogenetik araştırma kaynaklarını tartışabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Moleküler belirteçleri açıklayabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Filogenetik ağaçları yorumlayabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moleküler Filogenetiği kavrayabilme | 5 | 1 | 5 | 3 | 3 | 3 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Moleküler verilerden çıkartılan filogenetik ağaçlarla ilgili problemleri, varsayımları ve metotları kavramak | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Filogenetik araştırma kaynaklarını tartışabilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Moleküler belirteçleri açıklayabilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Filogenetik ağaçları yorumlayabilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |