EN
  • Anasayfa
  • MBG5000 Tez Çalışması (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
MBG5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması MBG5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Laboratuvar çalışması
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Dilek ÜNAL
Ders Veren Doç. Dr. Fadime ÖZDEMİR Prof. Dr. Cihan DARCAN Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV Prof. Dr. Dilek ÜNAL
Amaç

Moleküler Biyoloji alanına ait bir konuda uygulamalı olarak araştırma yapmak, alanına ilişkin bir konu üzerinde hipotez geliştirme, deney kurma, sonuçlarını yorumlama ve bunları yazma becerisini kazandırmak

Ders İçeriği

Moleküler Biyoloji alanında güncel ve özgün çalışma konularında uygulamaya yönelik araştırmalar yaparak, ekonomiye ve akdemiye katma değer katabilecek bilgi üretmek

Ders Kaynakları Scienci direct, springer Link, Pubmed
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 14 140
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 20 14 280
Toplam İş Yükü (Saat) 434
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 17,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Literatür taranması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
1 Literatür taranması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Literature taranması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Tez konusunun belirlenmesi ve araştırma hipotezinin oluşturularak deney setlerinin kurulması Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 laboratuvar çalışması Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 laboratuvar çalışması Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 laboratuvar çalışması Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 laboratuvar çalışması Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Laboratuvar çalışmasından elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 laboratuvar çalışması Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 laboratuvar çalışması Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 laboratuvar çalışması Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 laboratuvar çalışması Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 laboratuvar çalışmasından elde edilen verilerin yorumlanması ve literatürdeki araştırmalar ile karşılaştırılarak tartışılması Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
yayın tarama, okuma ve anlama becerisi kazanır Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Alanındaki güncel metodları uygulayabilir ve elde ettiği verileri yorumlayabilir Laboratuvar Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Moleküler Biyoloji alanında edindiği bilgileri tartışabilir, yorumlayabilir ve hipotez üretebilir Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Moleküler Biyoloji alanında tez konusuna ilşkin deneysel çalışmaları yürütebilir Laboratuvar Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Moleküler Biyoloji alanında tez konusuna etik kurallara bağlı, sorumluluk sahibi ve araştırmacı bir bakış açısına sahip olur Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
yayın tarama, okuma ve anlama becerisi kazanır - - 5 5 5 - - - 5 - 5 - 5 -
Alanındaki güncel metodları uygulayabilir ve elde ettiği verileri yorumlayabilir - - 5 5 5 - - - 5 - 5 - 5 -
Moleküler Biyoloji alanında edindiği bilgileri tartışabilir, yorumlayabilir ve hipotez üretebilir - - 4 4 4 - - - 4 - 4 - 4 -
Moleküler Biyoloji alanında tez konusuna ilşkin deneysel çalışmaları yürütebilir - - 5 5 5 - - - 5 - 5 - 5 -
Moleküler Biyoloji alanında tez konusuna etik kurallara bağlı, sorumluluk sahibi ve araştırmacı bir bakış açısına sahip olur - - 5 5 5 - - - 5 - 5 - 5 -