Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | MBG5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Laboratuvar çalışması |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Dilek ÜNAL |
Ders Veren | Doç. Dr. Fadime ÖZDEMİR Prof. Dr. Cihan DARCAN Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV Prof. Dr. Dilek ÜNAL |
Amaç |
Moleküler Biyoloji alanına ait bir konuda uygulamalı olarak araştırma yapmak, alanına ilişkin bir konu üzerinde hipotez geliştirme, deney kurma, sonuçlarını yorumlama ve bunları yazma becerisini kazandırmak |
Ders İçeriği |
Moleküler Biyoloji alanında güncel ve özgün çalışma konularında uygulamaya yönelik araştırmalar yaparak, ekonomiye ve akdemiye katma değer katabilecek bilgi üretmek |
Ders Kaynakları |
Scienci direct, springer Link, Pubmed
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 20 | 14 | 280 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 434 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 17,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Literatür taranması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
1 | Literatür taranması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Literature taranması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Tez konusunun belirlenmesi ve araştırma hipotezinin oluşturularak deney setlerinin kurulması | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | laboratuvar çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | laboratuvar çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | laboratuvar çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | laboratuvar çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Laboratuvar çalışmasından elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | laboratuvar çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | laboratuvar çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | laboratuvar çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | laboratuvar çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | laboratuvar çalışmasından elde edilen verilerin yorumlanması ve literatürdeki araştırmalar ile karşılaştırılarak tartışılması | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
yayın tarama, okuma ve anlama becerisi kazanır | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Alanındaki güncel metodları uygulayabilir ve elde ettiği verileri yorumlayabilir | Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Moleküler Biyoloji alanında edindiği bilgileri tartışabilir, yorumlayabilir ve hipotez üretebilir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Moleküler Biyoloji alanında tez konusuna ilşkin deneysel çalışmaları yürütebilir | Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Moleküler Biyoloji alanında tez konusuna etik kurallara bağlı, sorumluluk sahibi ve araştırmacı bir bakış açısına sahip olur | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
yayın tarama, okuma ve anlama becerisi kazanır | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | - | 5 | - |
Alanındaki güncel metodları uygulayabilir ve elde ettiği verileri yorumlayabilir | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | - | 5 | - |
Moleküler Biyoloji alanında edindiği bilgileri tartışabilir, yorumlayabilir ve hipotez üretebilir | - | - | 4 | 4 | 4 | - | - | - | 4 | - | 4 | - | 4 | - |
Moleküler Biyoloji alanında tez konusuna ilşkin deneysel çalışmaları yürütebilir | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | - | 5 | - |
Moleküler Biyoloji alanında tez konusuna etik kurallara bağlı, sorumluluk sahibi ve araştırmacı bir bakış açısına sahip olur | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | - | 5 | - |