Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzmanlık Alan | MBG7000 | 6 + 0 | 10,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | sunum, laborotuvar çalışması |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Dilek ÜNAL |
Ders Veren | Prof. Dr. Cihan DARCAN Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV |
Amaç |
Moleküler Biyoloji alanında tezi ile ilşkili literatürü araştırmak ve bilmek, hipotez kurabilmek, ve moleküler biyoloji alanındaki güncel methodları kullanılarak deneysel çalışma yapabilmek |
Ders İçeriği |
Moleküler biyoloji ve genetik alanında güncel konular |
Ders Kaynakları |
spinger link, Science direct, Pubmed
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 14 | 112 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 308 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 12,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Literatur taraması | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
1 | Literatur taraması | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
1 | Literatur taraması | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
4 | Tez konusu ile ilişkin sunum | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
4 | Tez konusu ile ilişkin sunum | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
6 | Laboratuvar çalışması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Laboratuvar çalışması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Laboratuvar çalışması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Laboratuvar çalışması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Laboratuvar çalışması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Laboratuvar çalışması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Laboratuvar çalışması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Laboratuvar çalışması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Laboratuvar çalışması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Güncel literatürü takip edebilir | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Alanındaki bilgileri uzmanlık alanında etkin bir şekilde kullanır ve yeni hipotezler üretebilir | Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Moleküler Biyoloji alanında kullanılan yöntemlere hakim olur ve uygulayabilir | Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Moleküler Biyoloji alanı ile işbirliği yapabileceği diğer çalışma alanlarını bilir ve o alanlarda ortak çalışmalar yürütebilir | Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Moleküler Biyoloji alanında etik kurallara bağlı, sorumluluk sahibi, ömür boyu öğenmeye açık olur | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Güncel literatürü takip edebilir | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | 5 | - |
Alanındaki bilgileri uzmanlık alanında etkin bir şekilde kullanır ve yeni hipotezler üretebilir | - | - | 4 | 4 | 4 | - | - | - | 4 | - | - | - | 4 | - |
Moleküler Biyoloji alanında kullanılan yöntemlere hakim olur ve uygulayabilir | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | 5 | - |
Moleküler Biyoloji alanı ile işbirliği yapabileceği diğer çalışma alanlarını bilir ve o alanlarda ortak çalışmalar yürütebilir | - | - | 4 | 4 | 4 | - | - | - | 4 | - | - | - | 4 | - |
Moleküler Biyoloji alanında etik kurallara bağlı, sorumluluk sahibi, ömür boyu öğenmeye açık olur | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | 5 | - |