Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Akarsu Hidroliği | İM5001 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Ders Veren | |
Amaç |
İnşaat mühendisliği öğrencilerine akarsuların morfolojisi, özellikleri ve sediman taşınımı ve ıslah çalışmaları hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Serbest yüzey akışlarının hidroliği, nehirlerin ve havzalarının özellikleri, nehirlerdeki katı madde hareketleri, kararlı kanallar, nehir düzenlemesi. |
Ders Kaynakları |
Karahan, M.E., Boru ve Açık Kanal Hidroliği (Örnek uygulamalı) Teknik Kitaplar Yayınevi, İstanbul, 1986
Beyazıt M., Avcı, İ., Akarsularda Akım ve Sediment Taşınımı, Birsen Yayınevi, 2010 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Akarsular ve akarsu sınıflanladırması | Ders |
2 | Akarsu ve havzaların karakteristikleri | Ders |
3 | Havzaların oluşumu ve dengesi | Ders |
4 | Sediment hareketleri ve tanelerin karakteristikleri | Ders |
5 | Katı madde hareketinin başlama oluşumu | Ders |
6 | Toplam sediment hareketi | Ders |
7 | Sediment taşınımında denge ve denge bozulması | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Sediment ölçümü | Ders |
10 | Akarsu düzenlemesi | Ders |
11 | Akarsu planlaması | Ders |
12 | Akarsu düzenleme yapıları | Ders |
13 | Uygulama | Ders |
14 | Final sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Serbest yüzey akışlarını bilir, hesaplarını yapar ve boyutlandırır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Akarsuların araştırılması, etkin ve verimli kullanılması için kullanılan yöntem ve uygulamaları bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Su kaynaklarının ulusal ve uluslararası düzeyde önemi olduğunu bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Akarsu yapılarının planlanmasında akarsuları özelliklerine göre değerlendirir ve planlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Gelişen teknoloji ile birlikte daha pratik ve/veya verimli yöntemlerin ortaya çıkabileceğini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Serbest yüzey akışlarını bilir, hesaplarını yapar ve boyutlandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akarsuların araştırılması, etkin ve verimli kullanılması için kullanılan yöntem ve uygulamaları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Su kaynaklarının ulusal ve uluslararası düzeyde önemi olduğunu bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akarsu yapılarının planlanmasında akarsuları özelliklerine göre değerlendirir ve planlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gelişen teknoloji ile birlikte daha pratik ve/veya verimli yöntemlerin ortaya çıkabileceğini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |