Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Barajlar | İM5003 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Ders Veren | |
Amaç |
Baraj tiplerinin tanıtılması, projelendirme esaslarının verilmesi, baraj tipinin seçilmesi ve projelendirilmesi, baraj yapımından önce ve sonra yapılacak diğer yapılar, baraj haznesinin boyutlandırılması ve işletme sistemleri, barajların statik ve dinamik yüklere karşı güvenlik tahkikleri gibi konularda temel bilgileri kazandırmak |
Ders İçeriği |
Barajın Tanımı ve Genel Bilgiler; Baraj Haznelerinin Tanımı ve Genel Bilgiler; Baraj Yerinin Seçimi; Baraj Yapılma Amaçları; Barajın Çevreye Etkileri; Barajın Sınıflandırılması; Baraj Tipinin Seçimi, Baraja Etki Eden Kuvvetler, Baraj Tipinin Genel Özellikleri, Ağırlık Barajları, Payandalı Barajlar, Kemer Barajlar, Ağırlık Kemer Barajlar, Toprak Dolgu Barajlar, Kaya Dolgu Barajlar, Baraj Hazne Özellikleri, Haznenin Kısımları, Baraj Yüksekliğinin Belirlenmesi, Baraj Haznesinin İşletmesi, Dolusavaklar, Dip Savaklar, Batardolar, Güvenlik Tahkikleri |
Ders Kaynakları |
Baraj Planlama ve Tasarımı Cilt: 1 (Beta Yayınevi), Prof.Dr. Necati Ağıralioğlu
Baraj Planlama ve Tasarımı Cilt: 2 (Beta Yayınevi), Prof.Dr. Necati Ağıralioğlu |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 199 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Barajın Tanımı ve Genel Bilgiler Baraj Haznelerinin Tanımı ve Genel Bilgiler | Ders |
2 | Baraj Yerinin Seçimi, Baraj Yapılma Amaçları, Barajın Çeyreye Etkileri, Barajın Sınıflandırılması. | Ders |
3 | Baraj Tipinin Seçimi, Baraja Etki Eden Kuvvetler, Baraj Tipinin Genel Özellikleri. | Ders |
4 | Ağırlık Barajları | Ders |
5 | Ağırlık Barajlarında Stabilite Analizleri | Ders |
6 | Kemer Barajlar Ağırlık ve Kemer Barajlar | Ders |
7 | Dolgu Barajların Genel Özellikleri, Toprak Dolgu Barajlar, Kaya Dolgu Barajlar | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Baraj Hazneleri Hakkında Genel Bilgiler, Hazne Özellikleri, Haznenin Kısımları | Ders |
10 | Baraj Yüksekliğinin Belirlenmesi, Baraj Haznesinin İşletmesi | Ders |
11 | Dolusavaklar | Ders |
12 | Dolu savaklar ve enerji kırıcı yapılar | Ders |
13 | Dip Savaklar ve Batardolar | Ders |
14 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler barajların özellikleri ve tasarım esasları hakkında kavramları ve bunlara ait temel ifadeleri öğrenebileceklerdir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler baraj tipinin seçimine etkili parametreleri öğrenebileceklerdir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler değişik baraj tiplerinin boyutlandırma esaslarını öğrenebileceklerdir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler baraj haznelerinin tasarımını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler baraj işletmesi ve bakımı ile ilgili konularda bilgi sahibi olup ve yorumlayabilme yeteneği elde eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler barajların özellikleri ve tasarım esasları hakkında kavramları ve bunlara ait temel ifadeleri öğrenebileceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 |
Öğrenciler baraj tipinin seçimine etkili parametreleri öğrenebileceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 |
Öğrenciler değişik baraj tiplerinin boyutlandırma esaslarını öğrenebileceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 3 | 2 |
Öğrenciler baraj haznelerinin tasarımını öğrenir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Öğrenciler baraj işletmesi ve bakımı ile ilgili konularda bilgi sahibi olup ve yorumlayabilme yeteneği elde eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |