Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Havza Hidrolojisi | İM5013 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Ders Veren | |
Amaç |
Hidroloji bilgisine sahip bir mühendis, sistematik olarak su ile ilgili mühendislik projelerinin yapılabilmesi ve geleceğe ait proje kriterlerinin belirlenmesi konusunda kuvvetli bir donanım elde etmiş olacaktır. |
Ders İçeriği |
Hidrolojiye Giriş; Buharlaşma; Terleme ve Sızma ; Yağış ; Yüzeysel Akış ; Yağış-Akış İlişkisi ; Birim Hidrograf Metodu ; Sentetik Birim Hidrograf Metotları ; Taşkın Debilerinin Tayini ; Taşkın Öteleme ; Kaynak Tipleri ; Akifer Tipleri ; Yeraltısuyu Hidroliği ; Kuyu Hidroliği |
Ders Kaynakları |
Mühendislik Hidrolojisi, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, Nurinnisa Usul, 2008.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hidrolojiye giriş | Ders |
2 | Hidrolojik çevrim | Ders |
3 | Sistem kavramı | Ders |
4 | Hidrometeorolojik (İklimsel) Faktörler | Ders |
5 | Güneş radyasyonu, sıcaklık, atmosfer basıncı | Ders |
6 | Nem, rüzgar | Ders |
7 | Yağış: Yağış çeşitleri, yağışın oluşum mekanizması, yağışın ölçümü | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Yağış: Yağış verisinin analizi, alansal ortalama yağışın hesapları | Ders |
10 | Buharlaşma ve sızma | Ders |
11 | Havza | Ders |
12 | Yüzeysel akış (akarsu akımı): Yağış-akış ilişkisi | Ders |
13 | Birim hidrograf metodu, sentetik birim hidrograf metodu | Ders |
14 | Final sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |