Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hidrolojide Stokastik Yöntemler | İM5014 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Ders Veren | |
Amaç |
Stokastik Süreçler konusundaki yöntemleri öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Hidroloji, zaman serileri ve eğilimleri, uygunluk testler, ARMA modeli, hidrolojik seriler |
Ders Kaynakları |
Hidrolojide İstatistik Yöntemler, Mehmetçik Bayazıt, İstanbul Teknik Üniversitesi
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hidrolojide İstatistik Yöntemlerin Önemi | Ders |
2 | Olasılık Teorisi | Ders |
3 | İstatistiğin Esasları | Ders |
4 | Olasılık Dağılım Fonksiyonları | Ders |
4 | Olasılık Dağılım Fonksiyonları | Ders |
6 | İstatistik Hipotezler | Ders |
6 | İstatistik Hipotezler | Ders |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Korelasyon ve Regresyon | Ders |
9 | Korelasyon ve Regresyon | Ders |
11 | Hidrolojik Süreçler | Ders |
11 | Hidrolojik Süreçler | Ders |
13 | Akış Serilerinin Modellenmesi | Ders |
13 | Akış Serilerinin Modellenmesi | Ders |
15 | Uygulama | Ders Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci hidrolojide istatistiğin önemini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci basit, bileşik ve bağımsız olaylar için olasılık hesaplayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci hidrolojik veriler için frekans analizi yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci hidrolojide kullanılan olasılık dağılım fonksyonlarının parametrelerini hesap edebilir ve en uygun dağılıma karar verebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci korelasyon ve regresyon analizini detaylı bir şekilde hidroljik veri için yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci hidrolojide istatistiğin önemini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci basit, bileşik ve bağımsız olaylar için olasılık hesaplayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci hidrolojik veriler için frekans analizi yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci hidrolojide kullanılan olasılık dağılım fonksyonlarının parametrelerini hesap edebilir ve en uygun dağılıma karar verebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci korelasyon ve regresyon analizini detaylı bir şekilde hidroljik veri için yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |