Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Yeraltı Suyu Hidroliği | İM5020 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere yeraltı suyu hidroliği ile ilgili ileri düzeyde bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
Giriş, Tanımlar. Sıvılar ve Boşluklu Ortamın Özellikleri . Basınç ve Piezometrik Yük, Hidrolik İletkenlik ve Permeabilite. Boşluklu Ortamda Sıvıların Temel Denklemleri. Darcy Kanunu, Çevrintili - Çevrintisiz Akım. Homogen Bir Sıvı İçin Korunum Denklemi. Sınır ve Başlangıç Değer Problemlerinin Çözümü. İzotropik ve Anizotropik Ortamda Çözümler Arasındaki İlişkiler. Nümerik Metodlarla Çözümler. Serbest Yüzeyli Akım ve Dupuit Yaklaşımı. Doymamış Akım. Yeraltı Suyunun Hidrolojik Çevrimdeki Yeri; Jeolojik Kayaçlar, Akifer Türleri, Basınçlı, Basınçsız, Sızdırmalı Ve Merceksi; Statik ve Dinamik Yeraltı Suyu Seviyesi, Yeraltı Suyu Ölçümleri, Düşüm, Debi; Akifer Hidroliği ve Değişik Yöntemler, Hidrojeolojik Parametreler, Porozite, Spesifik Verim ve Tutma, Depolama ve İletgenlik Katsayıları; Pompaj Tecrübesi; Tip Eğriler; Türkiye Yeraltı Suyu Kaynakları, Arazi Çalışmaları, Uygulamalar. |
Ders Kaynakları |
Usul, N., 2017. Mühendislik Hidrolojisi, ODTÜ Geliştirme Vakfı
Yayıncılık ve İletişim A.Ş., ISBN: 978-9944-344-57-9, Ankara.
Bayazıt, M., 1995. Hidroloji, İstanbul Teknik Üniversitesi, ISBN: 975-561-059-6, İstanbul. Yeraltı Suyu Jeolojisi ve Hidroliği, Literatür Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders |
2 | Yeraltı Suyu Haraketi | Ders |
2 | Yeraltı Suyu Haraketi | Ders |
2 | Yeraltı Suyu Haraketi | Ders |
5 | Yeraltı Suyu Hareketinin Matematik Modellenmesi | Ders |
5 | Yeraltı Suyu Hareketinin Matematik Modellenmesi | Ders |
5 | Yeraltı Suyu Hareketinin Matematik Modellenmesi | Ders |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Sonlu Farklar ve Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Yeraltı Suyu Denklemlerinin Çözümü | Ders |
9 | Sonlu Farklar ve Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Yeraltı Suyu Denklemlerinin Çözümü | Ders |
11 | Kuyu Hidroliği | Ders |
11 | Kuyu Hidroliği | Ders |
11 | Kuyu Hidroliği | Ders |
14 | Akifer Parametrelerinin Belirlenmesi | Ders |
14 | Akifer Parametrelerinin Belirlenmesi | Ders |
16 | Final Sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci genelleştirilmiş isotrop/anisotrop Darcy yasasını akım problemleri çözümünde kullanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci 3 ve 2 boyutlu yeraltı suyu akışı için gerekil denklemeleri seçer/türetir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci yeraltı suyu denklemlerinin çözümünü sonlu farklar ve sonlu elemenlar yöntemi ile yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci bir boyutlu akım problemlerini çözebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci kuyu ve akifer problemlerini çözebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci genelleştirilmiş isotrop/anisotrop Darcy yasasını akım problemleri çözümünde kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci 3 ve 2 boyutlu yeraltı suyu akışı için gerekil denklemeleri seçer/türetir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci yeraltı suyu denklemlerinin çözümünü sonlu farklar ve sonlu elemenlar yöntemi ile yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci bir boyutlu akım problemlerini çözebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci kuyu ve akifer problemlerini çözebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |