EN
  • Anasayfa
  • İM5020 İleri Yeraltı Suyu Hidroliği (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İM5020 - İleri Yeraltı Suyu Hidroliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Yeraltı Suyu Hidroliği İM5020 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilere yeraltı suyu hidroliği ile ilgili ileri düzeyde bilgi vermektir.

Ders İçeriği

Giriş, Tanımlar. Sıvılar ve Boşluklu Ortamın Özellikleri . Basınç ve Piezometrik Yük, Hidrolik İletkenlik ve Permeabilite. Boşluklu Ortamda Sıvıların Temel Denklemleri. Darcy Kanunu, Çevrintili - Çevrintisiz Akım. Homogen Bir Sıvı İçin Korunum Denklemi. Sınır ve Başlangıç Değer Problemlerinin Çözümü. İzotropik ve Anizotropik Ortamda Çözümler Arasındaki İlişkiler. Nümerik Metodlarla Çözümler. Serbest Yüzeyli Akım ve Dupuit Yaklaşımı. Doymamış Akım. Yeraltı Suyunun Hidrolojik Çevrimdeki Yeri; Jeolojik Kayaçlar, Akifer Türleri, Basınçlı, Basınçsız, Sızdırmalı Ve Merceksi; Statik ve Dinamik Yeraltı Suyu Seviyesi, Yeraltı Suyu Ölçümleri, Düşüm, Debi; Akifer Hidroliği ve Değişik Yöntemler, Hidrojeolojik Parametreler, Porozite, Spesifik Verim ve Tutma, Depolama ve İletgenlik Katsayıları; Pompaj Tecrübesi; Tip Eğriler; Türkiye Yeraltı Suyu Kaynakları, Arazi Çalışmaları, Uygulamalar.

Ders Kaynakları Usul, N., 2017. Mühendislik Hidrolojisi, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş., ISBN: 978-9944-344-57-9, Ankara.
Bayazıt, M., 1995. Hidroloji, İstanbul Teknik Üniversitesi, ISBN: 975-561-059-6, İstanbul.
Yeraltı Suyu Jeolojisi ve Hidroliği, Literatür Yayıncılık.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş Ders
2 Yeraltı Suyu Haraketi Ders
2 Yeraltı Suyu Haraketi Ders
2 Yeraltı Suyu Haraketi Ders
5 Yeraltı Suyu Hareketinin Matematik Modellenmesi Ders
5 Yeraltı Suyu Hareketinin Matematik Modellenmesi Ders
5 Yeraltı Suyu Hareketinin Matematik Modellenmesi Ders
8 Ara Sınav Problem Çözme
9 Sonlu Farklar ve Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Yeraltı Suyu Denklemlerinin Çözümü Ders
9 Sonlu Farklar ve Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Yeraltı Suyu Denklemlerinin Çözümü Ders
11 Kuyu Hidroliği Ders
11 Kuyu Hidroliği Ders
11 Kuyu Hidroliği Ders
14 Akifer Parametrelerinin Belirlenmesi Ders
14 Akifer Parametrelerinin Belirlenmesi Ders
16 Final Sınavı Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci genelleştirilmiş isotrop/anisotrop Darcy yasasını akım problemleri çözümünde kullanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci 3 ve 2 boyutlu yeraltı suyu akışı için gerekil denklemeleri seçer/türetir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci yeraltı suyu denklemlerinin çözümünü sonlu farklar ve sonlu elemenlar yöntemi ile yapar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci bir boyutlu akım problemlerini çözebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci kuyu ve akifer problemlerini çözebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenci genelleştirilmiş isotrop/anisotrop Darcy yasasını akım problemleri çözümünde kullanır. - - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci 3 ve 2 boyutlu yeraltı suyu akışı için gerekil denklemeleri seçer/türetir - - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci yeraltı suyu denklemlerinin çözümünü sonlu farklar ve sonlu elemenlar yöntemi ile yapar. - - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci bir boyutlu akım problemlerini çözebilir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci kuyu ve akifer problemlerini çözebilir. - - - - - - - - - - - - - - - -