Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karayolu Mühendisliği | İM5027 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders ile öğrenciye, karayolu inşaatının yapım aşamalarının ve temel hesaplamalarının öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Ulaştırma sistemleri, karayolu standartları, karayolu güzergahı, kurblar, yol kesitleri çıkarma, yarma dolgu işleri, yol malzemeleri, yol projeleri |
Ders Kaynakları |
Yayla, N., “Karayolu Mühendisliği”, (2011), Birsen Yayınevi.
Yayla, N., “Karayolu Mühendisliği”, (2011), Birsen Yayınevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 45 | 1 | 45 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 203 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ulaştırma Sistemleri | |
2 | Karayolu Standartları | |
3 | Karayolu Güzergahı | |
4 | Yatay Kurplar, Düşey Kurplar | |
5 | Enine Kesit Çıkarılması ve Dever | |
6 | Harita ve Arazi Gözlemleri | |
7 | Dolgu Ve Yarma İşleri | |
8 | Sanat Yapıları | |
9 | Güzergah Toprak İşler | |
10 | Yol Malzemeleri | |
11 | Asfalt Kaplamaları | |
12 | Beton Kaplamaları | |
14 | Ulaştırma Planlamaları | |
14 | Ulaştırma Planlamaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Karayolu ile ilgili hesaplamaları yapabilecektir. | |||
Karayolu standartları uygulamalarını yapabilecektir. | |||
Arazinin topoğrafik durumunun tespitini yapabilecektir. | |||
Güzergah seçimini yapabilecektir. | |||
Yol projesi çizebilecektir. | |||
Karayolu ile ilgili hesaplamaları yapabilecektir. | |||
Karayolu standartları uygulamalarını yapabilecektir. | |||
Arazinin topoğrafik durumunun tespitini yapabilecektir. | |||
Güzergah seçimini yapabilecektir. | |||
Yol projesi çizebilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Karayolu ile ilgili hesaplamaları yapabilecektir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Karayolu standartları uygulamalarını yapabilecektir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Arazinin topoğrafik durumunun tespitini yapabilecektir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Güzergah seçimini yapabilecektir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Yol projesi çizebilecektir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Karayolu ile ilgili hesaplamaları yapabilecektir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Karayolu standartları uygulamalarını yapabilecektir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Arazinin topoğrafik durumunun tespitini yapabilecektir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Güzergah seçimini yapabilecektir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Yol projesi çizebilecektir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |