Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kentsel Hidroloji ve Hidrolik | İM5030 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin mühendislik hidrolojisi ve uygulamalarına dair bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve su kaynakları projeleri için veri toplama, analiz etme ve yorumlama kabiliyeti kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Hidrolojinin tanımı ve önemi. Hidrolojinin temel denklemleri, sistem kavramı. Hidrolojik çevrim ve bileşenleri. Yağış. Buharlaşma. Sızma. Yeraltı suyu akımı, kuyu hidroliği. Yüzeysel akış, havza tanımı, rasyonel metod ve uygulamaları, kar erimesi. Akarsu akımı, akım ölçümleri ve değerlendirilmesi. Hidrograf teorisi. Birim hidrograf teorisi ve uygulamaları. Sentetik birim hidrograf. Hidrografın akarsu boyunca ötelenmesi. Olasılık teorisi ve hidrolojideki kullanımı. |
Ders Kaynakları |
Bayazıt, M., Hydrology, Birsen Yayınevi, 2003
Linsley, R.K., Kohler, M.A., Paulshus, J.B.H., Hydrology for Engineers, Mc-Graw Hill, 1985 Mühendislik Hidrolojisi, Nurunisa Usul, METU Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, kentsel hidroloji ve hidrolik konularının tanıtımı | Ders |
2 | Frekans analizi, Şiddet-Süre-Frekans eğrilierinin çıkartılması, tasarım yağış hyetografı | Ders |
3 | Tasarım yağış hyetografının çıkartılması, etkili yağış hesapları | Ders |
4 | Kentsel havzalar için akım hesapları, yoğunlaşma zamanının hesabı, bilgisayar uygulamaları | Ders |
5 | Yağmur suyu drenaj yapıları, bilgisayar uygulamaları | Ders |
6 | SCS methodu (TR55) ile akım hesapları | Ders |
7 | Yağmur suyu drenaj sistemleri | Ders |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Menfezler | Ders |
10 | Kanalda ve haznede akım öteleme | Ders |
11 | Geciktirme havuzlarının tasarımı | Ders |
12 | Bilgisayar uygulamaları | Ders |
12 | Bilgisayar uygulamaları | Ders |
12 | Bilgisayar uygulamaları | Ders |
12 | Bilgisayar uygulamaları | Ders |
16 | Final Sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gözlenmiş hidrolojik verileri analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tasarım yağış hyetografı çıkarır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Birim hidrograf hesaplar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tasarım debisini hesaplayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kentsel yerleşim yeri için açık veya kapalı sistemlerde tasarım yapabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gözlenmiş hidrolojik verileri analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım yağış hyetografı çıkarır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Birim hidrograf hesaplar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım debisini hesaplayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kentsel yerleşim yeri için açık veya kapalı sistemlerde tasarım yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |