Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Malzemelerin Şekil Değiştirme Özellikleri | İM5033 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cenk KARAKURT |
Ders Veren | |
Amaç |
Katı cisimlerin mekanik davranışları. İdeal cisimler ve mekanik modeller. Gerilme Hali. Maksimum kayma gerilmeleri. Şekil değiştirme hali. Viskoelastik davranış. Plastik davranış. İç yapı kusurları. Tek kristallerin mikroplastisitesi. Çok kristalli metallerin plastik şekil değiştirmesi. Metallerde dayanım arttırıcı işlemler. Kırılma davranışı. Yorulma ve sünme. |
Ders İçeriği |
Farklı karakterdeki malzemelerin gerilme şekil değiştirme davranışlarının değerlendirilmesi. Malzeme davranışlarındaki farklılıkların mikroyapı ile ilişkilendirilerek öğretilmesi. Malzeme davranışının ve bunları etkileyen parametrelerin bir arada değerlendirilmesi. |
Ders Kaynakları |
Onaran K., “Malzeme Bilimi, Çağlayan Basımevi, 1985
M. H. Omurtag, Mukavemet Cilt 1 ve 2 (Volume I,II) Birsen Yayınevi, 2005. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders |
2 | Elastik şekil değiştirme davranışı | Ders |
3 | Plastik şekil değiştirme, pekleşme, elastoplastik davranış | Ders |
4 | Gerilme hali, gerilme tansörü, maksimum kayma gerilmeleri | Ders |
5 | Şekil değiştirme hali ve bünye denklemleri | Ders |
6 | Viskozite ve viskoelastisite | Ders |
7 | Reolojik modeller | Ders |
8 | Dislokasyonlar | Ders |
9 | Kayma düzlemleri ve kayma sistemleri | Ders |
10 | Pekleşme ve toparlanma | Ders |
11 | Dayanım artırıcı unsurlar ve dislokasyon ilişkisi | Ders |
12 | Kırılma | Ders |
13 | Sünme davranışı | Ders |
14 | Yorulma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Malzemelerin gerilme-şekil değiştirme ilişkisini yorumlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Plastik ve viskoelastik davranışı yorumlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Yorulma ve sünme davranışını yorumlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Dayanım artırıcı yöntemlerdeki etkileri tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Malzemelerin gerilme-şekil değiştirme ilişkisini yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Plastik ve viskoelastik davranışı yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yorulma ve sünme davranışını yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dayanım artırıcı yöntemlerdeki etkileri tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |