Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarihi Yapı Malzemelerinde Oluşan Bozulmalar ve Koruma Yöntemleri | İM5038 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Tarihi yapılarda zaman, çevre ve deprem etkisiyle oluşan bozulma sürecinin kavranmasını sağlamak |
Ders İçeriği |
Tarihi yapı malzemelerinin özellikleri ve bunların bozulma seyirleri. Tarihi yapılarda malzeme korunmasının felsefesi. Koruma müdahalelerinin modern analizi ve iyileştirici teknikleri. Malzeme korumasıyla ilgili örneklerin tartışılması |
Ders Kaynakları |
5. Tarihi Eserlerin Güçlendirilmesi Ve Geleceğe Güvenle Devredilmesi Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 2015.
Ali Bayraktar, Tarihi Yapıların Analitik İncelenmesi Ve Sismik Güçlendirme Metodları, İstanbul, Türkiye, 2006. Ali İhsan Ünay, Tarihi Yapıların Depreme Dayanımı, Ankara, Türkiye, 2002. Bernard M. Feilden, Tarihi Yapıların Korunması, İngiltere, 1994. Giorgio Croci, Mimari Mirasın Korunması ve Yapısal Restorasyonu, İtalya, 2000, 5. Tarihi Eserlerin Güçlendirilmesi Ve Geleceğe Güvenle Devredilmesi Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 2015. Ali Bayraktar, Tarihi Yapıların Analitik İncelenmesi Ve Sismik Güçlendirme Metodları, İstanbul, Türkiye, 2006. Ali İhsan Ünay, Tarihi Yapıların Depreme Dayanımı, Ankara, Türkiye, 2002. Bernard M. Feilden, Tarihi Yapıların Korunması, İngiltere, 1994. Giorgio Croci, Mimari Mirasın Korunması ve Yapısal Restorasyonu, İtalya, 2000, 5. Tarihi Eserlerin Güçlendirilmesi Ve Geleceğe Güvenle Devredilmesi Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 2015. Ali Bayraktar, Tarihi Yapıların Analitik İncelenmesi Ve Sismik Güçlendirme Metodları, İstanbul, Türkiye, 2006. Ali İhsan Ünay, Tarihi Yapıların Depreme Dayanımı, Ankara, Türkiye, 2002. Bernard M. Feilden, Tarihi Yapıların Korunması, İngiltere, 1994. Giorgio Croci, Mimari Mirasın Korunması ve Yapısal Restorasyonu, İtalya, 2000, |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 5 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 6 | 4 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 5 | 25 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 5 | 25 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 3 | 9 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Restorasyon Kavramı | Tartışmalı Ders |
2 | Tarihi yapılarda bilgi ve veri toplama | Küçük Grup Tartışması |
3 | Rölöve çizimleri | Küçük Grup Tartışması |
4 | Araştırmalar; örnek laboratuvar testleri | Grup Çalışması |
5 | Fiziksel ve kimyasal deneylerin incelenmesi | Grup Çalışması |
6 | Analizlerin tekniği | Küçük Grup Tartışması |
7 | Yerinde yapılan deneyler | Küçük Grup Tartışması |
9 | Konservasyon ve restorasyon teknikleri | Grup Çalışması |
9 | Konservasyon ve restorasyon teknikleri | Grup Çalışması |
10 | Tarihi yapıda oluşan bozulmaların sınıflandırılması | Grup Çalışması |
11 | Tarihi yapılarda uygulanan restorasyon yöntemlerinin incelenmesi | Küçük Grup Tartışması |
12 | Uygulanacak olan restorasyon ve güçlendirme tekniğinin belirlenmesi | Grup Çalışması |
14 | Yapılmış olan restorasyon ve güçlendirme çalışmalarının örneklerle incelenmesi | Grup Çalışması |
14 | Yapılmış olan restorasyon ve güçlendirme çalışmalarının örneklerle incelenmesi | Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Restorasyon alanında bilimsel çalışma yapma yöntemlerini tanır | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Koruma değerlerini tanımlar | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Tarihi çevre, restorasyon, koruma konularında eleştirel yaklaşımlar geliştirir | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Koruma pratiğinde karşılaşılan sorunları tartışır | Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | |
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Restorasyon alanında bilimsel çalışma yapma yöntemlerini tanır | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 |
Koruma değerlerini tanımlar | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 |
Tarihi çevre, restorasyon, koruma konularında eleştirel yaklaşımlar geliştirir | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 4 |
Koruma pratiğinde karşılaşılan sorunları tartışır | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 |
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 |