Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarihi Yapılar ve Yapım Teknikleri | İM5039 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ |
Ders Veren | Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ |
Amaç |
Tarihi yapıların statik ve strüktürel yapısını irdeleyerek, tarihi yapılarda kullanılan elemanların fonksiyonlarını inceleyerek, kullanılan malzemeler hakkında bilgi edinilmesi |
Ders İçeriği |
Antik çağdan günümüze kadar gelen önemli tarihi yapılarda kullanılan malzemelerin incelenmesi ve bu tarihi yapılarda inşa edilmiş olan taşıyıcı elemanların statik yönüyle değerlendirilmesi. |
Ders Kaynakları |
Ali Bayraktar, Tarihi Yapıların Analitik İncelenmesi Ve Sismik Güçlendirme Metodları, İstanbul, Türkiye, 2006.
5. Tarihi Eserlerin Güçlendirilmesi Ve Geleceğe Güvenle Devredilmesi Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 2015. Ali İhsan Ünay, Tarihi Yapıların Depreme Dayanımı, Ankara, Türkiye, 2002. Giorgio Croci, Mimari Mirasın Korunması ve Yapısal Restorasyonu, İtalya, 2000. Bernard M. Feilden, Tarihi Yapıların Korunması, İngiltere, 1994. Jukka Jokihelehto, Mimari Koruma Tarihi, İngiltere2005. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 2 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 2 | 7 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 5 | 5 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 3 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 4 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 4 | 5 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 3 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mimarlık Tarihin Yapı Üzerindeki Rolü | Tartışmalı Ders |
2 | İlk antik yapılar | Küçük Grup Tartışması |
3 | Roma dönemi yapılarının statik açıdan incelenmesi | Küçük Grup Tartışması |
4 | Bizans dönemi yapılarının statik açıdan incelenmesi | Grup Çalışması |
5 | Hindistan ve Asya mimarisinin statik açıdan incelenmesi | Grup Çalışması |
6 | Çin ve Japon Mimarisi yapılarının statik açıdan incelenmesi | Grup Çalışması |
7 | İslam mimarisi yapılarının statik açıdan incelenmesi | Grup Çalışması |
8 | Türk mimarisi yapılarının statik açıdan incelenmesi | Grup Çalışması |
9 | Gotik mimarisi ve yapılarının statik yönden incelenmesi | Grup Çalışması |
10 | Rönesans ve Barok mimarisi ve yapılarının statik açıdan incelenmesi | Grup Çalışması |
11 | Neoklasisizm mimarisi ve yapılarının statik açıdan incelenmesi | Grup Çalışması |
12 | Geleneksel konutlar | Grup Çalışması |
13 | 19. ve 20. YY yapılarının statik açıdan incelenmesi | Grup Çalışması |
13 | 19. ve 20. YY yapılarının statik açıdan incelenmesi | Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Koruma kanun ve ilke kararlarını yorumlayabilme ve statik yöntemler ile bağdaştırma | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Türkiye'de tarihi çevrenin koruma sorunlarını tartışabilme | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Tarihi çevre, koruma, restorasyon konusundaki temel kavramları anlatabilme. | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ülkenin koruma tarihini irdeleyerek, tarihi değerlerin korunmasındaki sorunların çözümüne yönelik yaklaşımlar öngörebilme. | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Koruma kanun ve ilke kararlarını yorumlayabilme ve statik yöntemler ile bağdaştırma | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 |
Türkiye'de tarihi çevrenin koruma sorunlarını tartışabilme | 5 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 |
Tarihi çevre, koruma, restorasyon konusundaki temel kavramları anlatabilme. | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 |
Ülkenin koruma tarihini irdeleyerek, tarihi değerlerin korunmasındaki sorunların çözümüne yönelik yaklaşımlar öngörebilme. | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 |