Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi | İM5040 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Ders Veren | |
Amaç |
Taşkın tanımı, önemi, analiz yöntemlerinin tanımlanması ve risk analizi, taşkın tahminlerinde kullanılan istatistik yöntemlerin tanımlanması ve çeşitli örneklere uygulanması, kuraklık ve düşük akım tanımı, analiz yöntemlerinin tanımlanması ve çeşitli örneklere uygulanması, taşkın ve kuraklık yönetimi konularında temel mühendislik bilgisinin alınması. |
Ders İçeriği |
Ekstrem Olayların Analizi. Taşkın Tahmin Yöntemleri. İstatistik Yöntemler. Taşkın Frekans Analizi. Olasılık Dağılımlarının Parametreleri. Taşkınlar için Önemli Olasılık Dağılımları. Kısmi Süreklilik Serileri. Ekstrem Taşkınlar. Zarf Eğrileri. Bölgesel Taşkın Frekans Analizi. Taşkın Yönetimi. Düşük Akımların Analizi. Düşük Akımların İstatistik Analizi. Düşük Akımların Olasılık Dağılımları, Kurak Dönemlerin Analizi (Run analizi). Trend Analizi. Bölgesel kuraklık analizi. Kuraklık Yönetimi. |
Ders Kaynakları |
Bayazıt, M., Önöz, B., Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi, Nobel, 2008
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Taşkının tanımı | Ders |
2 | Kuraklığın tanımı | Ders |
3 | Taşkın ve kuraklık analizi | Ders |
4 | Ekstrem olayların olasılık dağılımları | Ders |
5 | İstatistiksel yöntemler | Ders |
6 | Kurak periyotların analizi | Ders |
7 | Düşük akımların analizi | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Olasılık dağılımları | Ders |
10 | Taşkın frekans analizi | Ders |
11 | Kuraklık yönetimi | Ders |
12 | Kuraklık yönetimi ve risk analizi | Ders |
13 | Sayısal Problem çözümü (Uygulama) | Ders |
14 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ekstrem olayların analizi, risk analizi ve taşkın analiz yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Taşkın tahminlerinin istatistik yöntemler ile yapılabilmesi için gerekli alt yapı ve bu yöntemleri kullanmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımı kapsamında taşkın yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kuraklık ve düşük akımların hesaplanmasındaki yöntemler ve bu yöntemlerin uygulanması konusunda bilgi sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekstrem olayların analizi, risk analizi ve taşkın analiz yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Taşkın tahminlerinin istatistik yöntemler ile yapılabilmesi için gerekli alt yapı ve bu yöntemleri kullanmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 |
Su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımı kapsamında taşkın yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |
Kuraklık ve düşük akımların hesaplanmasındaki yöntemler ve bu yöntemlerin uygulanması konusunda bilgi sahibi olmak. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 |
Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |