EN
  • Anasayfa
  • İM5040 Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İM5040 - Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi İM5040 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT
Ders Veren
Amaç

Taşkın tanımı, önemi, analiz yöntemlerinin tanımlanması ve risk analizi, taşkın tahminlerinde kullanılan istatistik yöntemlerin tanımlanması ve çeşitli örneklere uygulanması, kuraklık ve düşük akım tanımı, analiz yöntemlerinin tanımlanması ve çeşitli örneklere uygulanması, taşkın ve kuraklık yönetimi konularında temel mühendislik bilgisinin alınması.

Ders İçeriği

Ekstrem Olayların Analizi. Taşkın Tahmin Yöntemleri. İstatistik Yöntemler. Taşkın Frekans Analizi. Olasılık Dağılımlarının Parametreleri. Taşkınlar için Önemli Olasılık Dağılımları. Kısmi Süreklilik Serileri. Ekstrem Taşkınlar. Zarf Eğrileri. Bölgesel Taşkın Frekans Analizi. Taşkın Yönetimi. Düşük Akımların Analizi. Düşük Akımların İstatistik Analizi. Düşük Akımların Olasılık Dağılımları, Kurak Dönemlerin Analizi (Run analizi). Trend Analizi. Bölgesel kuraklık analizi. Kuraklık Yönetimi.

Ders Kaynakları Bayazıt, M., Önöz, B., Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi, Nobel, 2008
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 194
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,61
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Taşkının tanımı Ders
2 Kuraklığın tanımı Ders
3 Taşkın ve kuraklık analizi Ders
4 Ekstrem olayların olasılık dağılımları Ders
5 İstatistiksel yöntemler Ders
6 Kurak periyotların analizi Ders
7 Düşük akımların analizi Ders
8 Ara sınav Ders
9 Olasılık dağılımları Ders
10 Taşkın frekans analizi Ders
11 Kuraklık yönetimi Ders
12 Kuraklık yönetimi ve risk analizi Ders
13 Sayısal Problem çözümü (Uygulama) Ders
14 Final Sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ekstrem olayların analizi, risk analizi ve taşkın analiz yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Taşkın tahminlerinin istatistik yöntemler ile yapılabilmesi için gerekli alt yapı ve bu yöntemleri kullanmak Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımı kapsamında taşkın yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kuraklık ve düşük akımların hesaplanmasındaki yöntemler ve bu yöntemlerin uygulanması konusunda bilgi sahibi olmak. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Ekstrem olayların analizi, risk analizi ve taşkın analiz yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak. 5 5 5 5 5 4 5 4 4 3 3 1 2 1 1 2
Taşkın tahminlerinin istatistik yöntemler ile yapılabilmesi için gerekli alt yapı ve bu yöntemleri kullanmak 5 5 5 5 5 5 5 4 3 3 3 2 1 3 2 2
Su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımı kapsamında taşkın yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak. 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 3 3 2 2 1
Kuraklık ve düşük akımların hesaplanmasındaki yöntemler ve bu yöntemlerin uygulanması konusunda bilgi sahibi olmak. 5 5 5 5 5 5 4 3 4 3 4 3 2 4 1 1
Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 3 3