Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | İM5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cenk KARAKURT Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT Dr. Öğr. Üyesi Burak GÖRGÜN Dr. Öğr. Üyesi Ali Erdem ÇERÇEVİK Dr. Öğr. Üyesi Murat ARAS Doç. Dr. Özlem ÇALIŞKAN Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT Prof. Dr. Nazile URAL |
Ders Veren | Prof. Dr. Cenk KARAKURT Prof. Dr. Nazile URAL Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT Doç. Dr. Özlem ÇALIŞKAN Dr. Öğr. Üyesi Murat ARAS Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT Dr. Öğr. Üyesi Burak GÖRGÜN Dr. Öğr. Üyesi Ali Erdem ÇERÇEVİK |
Amaç |
Tez konusu ile ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
Ders İçeriği |
Konu ile ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların değerlendirilmesi |
Ders Kaynakları |
Tez konusuyla ilgili makaleler, kitaplar
Yüksek lisans teziyle ilgili makaleler ve kitaplar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 10 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 9 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 6 | 5 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 1 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 9 | 2 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,35 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
3 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Yüksek lisans tez çalışması | |
3 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Yüksek lisans tez çalışması | |
7 | Tez konusu benzetim çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Tez konusu benzetim çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Laboratuar |
7 | Tez konusu benzetim çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Tez konusu benzetim çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Seminer Laboratuar |
7 | Tez konusu benzetim çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Tez konusu gerçekleme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
10 | Tez konusu gerçekleme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
10 | Tez konusu gerçekleme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
10 | Tez konusu gerçekleme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
13 | Yüksek lisans tez çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. | Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. | Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
tez konusunda araştırma yapar | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
tez konusunda araştırma yapar | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
tez konusunda yayınları inceler | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 |
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
tez konusunda araştırma yapar | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
tez konusunda araştırma yapar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
tez konusunda yayınları inceler | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |