Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yapıların Onarım ve Güçlendirilmesi | İM5048 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özlem ÇALIŞKAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Özlem ÇALIŞKAN |
Amaç |
İnşaat eksiklik ve hataları sebebiyle pek çok yapının onarım ve güçlendirilmesi gerekmektedir. Bunun gibi depremden hasar gören yapıların tekrar kullanılır duruma getirilmesi için yapılacak onarım ve güçlendirme işlemleri de yurdumuzda geçirdiğimiz depremlerden sonra önemli yer tutmaktadır. Bu derste konu ile ilgili temel bilgiler verilecek ve yurdumuzdaki son depremlerden sonra yapılan uygulamalar açıklanacaktır. |
Ders İçeriği |
Betonarme davranışı, betonarme taşıyıcı sistemler, depremin yapı üzerindeki etkileri,betonarme yapılarda kusurlar, hasar türleri ve nedenler, yapı elemanlarının onarımı ve güçlendirilmesi |
Ders Kaynakları |
Depremlerde Hasar Gören Yapıların Onarım ve Güçlendirilmesi, Nejat Bayülke
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 5 | 1 | 5 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 1 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 5 | 1 | 5 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 5 | 15 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 6 | 1 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 3 | 30 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş; Hasar belirlenmesi, değerlendirilmesi ve sınıflandırma | Ders |
2 | Muhtelif depremlerle ilgili bilgi ve tanımlar | Ders |
3 | Deprem hasar türleri; duvar, döşeme, kiriş, kolon, kiriş-kolon birleşim bölgesi, perde ve temel hasarı | Ders |
4 | Deprem sonrası yapılarda alınması gerekli geçici önlemler | Ders |
5 | Genel onarım prensipleri. Taşıyıcı sistem elemanlarının onarımı | Ders |
6 | Onarım ve güçlendirme malzemeleri | Ders |
7 | Yüzey hazırlığı ve tamir harçlarının kullanımı. Püskürtme beton, epoksi reçinesi, çelik şeritlerle ve lif takviyeli plastik levhalarla onarım ve güçlendirme | Ders |
8 | Korozyon hasarı ve onarım. Genel güçlendirme prensipleri | Ders |
9 | Güçlendirme elemanlarının tasarımı, kolon mantolaması, ilave perde yerlerinin belirlenmesi, perde ve temellerin güçlendirilmesi | Ders |
10 | Taşıyıcı sistemlerin güçlendirilmesine ilişkin detaylar | Ders |
11 | Yığma yapılarda hasar belirlenmesi ve değerlendirmesi | Ders |
12 | Yığma yapılarda onarım ve güçlendirme. Uygulama örnekleri | Ders |
13 | Taşıyıcı sistem iyileştirmesi | Ders |
14 | Mevcut binaların deprem güvenliğinin belirlenmesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ara sınav | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Final sınavı | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Sunu | Sunum / Seminer | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ödev | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ara sınav | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Final sınavı | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Sunu | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |