EN
  • Anasayfa
  • PAZ5009 Uluslararası Pazarlama (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
PAZ5009 - Uluslararası Pazarlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uluslararası Pazarlama PAZ5009 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU
Ders Veren
Amaç

Uluslararası pazarlama dersinin amacı temel uluslar arası pazarlama kavramını ve pazarlamada ihracat kavramını öğretmektir. Uluslararası pazarlama dersinde, öğrenciler aynı zamanda uluslararası ticareti, uluslar arası bütünleşmeleri, uluslararası pazarlama çevresini, uluslararası pazarlama stratejilerini ve uluslararası pazarlamadaki pazarlama karması (ürün, fiyat,dağıtım, tutundurma) stratejilerini de öğrenirler.

Ders İçeriği

Bu ders uluslararası pazarlamanın genel kavramlarını ve uluslararası pazarlamanın ilke ve uygulamalarını öğretmeye yöneliktir.

Ders Kaynakları • Birol Tenekecioğlu, B. (2002), Uluslararası Pazarlama, AU. İşletme Fakültesi Yayınları, ayın No:747. Karafakioğlu, Mehmet. (2000), Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları. Kozlu, Cem. (2003), Uluslararası Pazarlama, İş Bankası Kültür Yayınları..
Ömer Akat , Uluslararası Pazarlama, Ekin Yayınevi, 7.Basım 2009,Bursa
Cem Kozlu, 21. Yüzyılda Uluslararası Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 14. Baskı, 2015
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Uluslararası Pazarlamaya Giriş: Kavramlar ve Kapsam Ders Tartışmalı Ders
2 Uluslararası Pazarlamaya Giriş: Kavramlar ve Kapsam (Devam) Ders Tartışmalı Ders
3 Uluslararası Pazarlama Çevresi Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders
4 Uluslararası Pazarlama Araştırmaları Beyin Fırtınası Ders
5 Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri Beyin Fırtınası Ders
6 Uluslararası Pazara Giriş Stratejilerinin Seçimi Beyin Fırtınası Ders
7 Uluslararası Pazarlarda Pazarlama Karması Beyin Fırtınası Ders
8 Uluslararası Pazarlarda Ürün Kararları Beyin Fırtınası Ders
9 Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kararları Beyin Fırtınası Ders
10 Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma Beyin Fırtınası Ders
11 Fiyatlandırma Yaklaşımları Beyin Fırtınası Ders
12 Uluslararası Pazarlarda Tutundurma Kararları Beyin Fırtınası Ders
13 Örnek Olay Analizi Vaka Çalışması
14 Uluslararası Pazarlamada Güncel Konular Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Uluslararası pazarlamanın temel güdüleri ve modelleri kavranacaktır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Uluslararası pazarlama kavramı ve ilişkili kavramlar tanımlanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Pazarlama karmasının uluslararası bağlamda nasıl yapılandırıldığını açıklanabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Uluslararası pazarlamada pazar seçimi ve pazara giriş stratejileri karşılaştırılabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Uluslararası pazarlama çevresi ve uluslararası pazara açılan işletmeler için önemi yorumlanabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Uluslararası pazarlamanın temel güdüleri ve modelleri kavranacaktır. - - - - - - - - - - -
Uluslararası pazarlama kavramı ve ilişkili kavramlar tanımlanır. - - - - - - - - - - -
Pazarlama karmasının uluslararası bağlamda nasıl yapılandırıldığını açıklanabilir. - - - - - - - - - - -
Uluslararası pazarlamada pazar seçimi ve pazara giriş stratejileri karşılaştırılabilir. - - - - - - - - - - -
Uluslararası pazarlama çevresi ve uluslararası pazara açılan işletmeler için önemi yorumlanabilir. - - - - - - - - - - -