Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Katıhal Fiziği | FİZ5007 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FİZİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ali İhsan GÖKER |
Ders Veren | |
Amaç |
Katıların fiziksel davranışlarının anlaşılması |
Ders İçeriği |
Kristal yapı, kafes titreşimleri, elektronik bant yapısı ve taşınma dahil katı hal fiziğindeki konuların tanıtılması |
Ders Kaynakları |
Katı Hal Fiziğine Giriş, Charles Kittel, Palme Yayıncılık
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 42 | 126 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kristal yapı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Bonding | Ders Tartışmalı Ders |
3 | X ışını kırınımı | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Elastic saçılma | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Fononlara giriş | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Taşınma ve termal özellikler | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Serbest elektron modeli | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Bloch teoremi ve bant yapıları | Ders Tartışmalı Ders |
9 | İçsel yarıiletkenler | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Dopingli yarıiletkenler | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Süperiletkenlik | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Yoğunluk fonksiyonu teorisi | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Kuantum taşınma | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Kuantum taşınma | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Katıların fiziksel özelliklerin kavranması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Katıların fiziksel özelliklerin kavranması | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |