Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Nükleer Fizik | FİZ5011 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FİZİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Arslan ÜNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Reaksiyon türlerini ve olasılıklarını inceleyerek, nükleer reaksiyonların kullanım alanlarını anlamak, radon ölçümü yapmak ve radon konusunda bilinçlenmek amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Alfa, beta ve gama bozunumları, reaksiyon, reaksiyon tesir kesitleri, nötron reaksiyonları, nükleer reaksiyon çeşitleri ve uygulamaları, radon ve radon ölçüm metotları bu dersin içeriğini oluşturur. |
Ders Kaynakları |
“Introduction to Nuclear Reactions” G.R. Satchler, Oxford University Press, 1990.
“Basic İdeas and Concepts in Nuclear Physics”, K. Hyde, İOP Publishing Ltd,1994. “Nuclear and Particle Physics” W.S.C.Williams, Oxford Science Publications, 1991. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Alfa bozunumu ve teorisi | Tartışmalı Ders |
2 | Beta bozunumu | Tartışmalı Ders |
3 | Beta bozunumunun Fermi teorisi | Tartışmalı Ders |
3 | Beta bozunumunun Fermi teorisi | Tartışmalı Ders |
5 | Gama bozunumu, klasik elektromanyetik ışınımlar ve ışınımların kuantum mekaniği | Tartışmalı Ders |
6 | İç dönüşüm olayı, gama-ışını spektroskopisi | Tartışmalı Ders |
7 | Nükleer reaksiyon türleri, korunum yasaları | Tartışmalı Ders |
8 | Nükleer reaksiyonlarda Q değeri ve eşik enerjisi, reaksiyon tesir kesitleri, Coulomb saçılması | Tartışmalı Ders |
9 | Nötron reaksiyonları ve uygulamaları | Tartışmalı Ders |
10 | Nükleer fisyon ve karakteristikleri, kontrollü fisyon reaksiyonları, fisyon reaktörleri | Tartışmalı Ders |
11 | Nükleer füzyon, temel füzyon reaksiyonları, güneş füzyonu, kontrollü füzyon reaktörleri | Tartışmalı Ders |
12 | Nükleer bilimlerin uygulama alanları | Tartışmalı Ders |
13 | Radon ve radon ölçüm yolları | Tartışmalı Ders |
14 | Radon ölçüm yolları ve uygulamaları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler farklı uygulama alanlarında karşılaşılan birçok fiziksel problemi anlayıp çözebilme yeteneği kazanırlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrenciler, tipik nükleer reaksiyon deneylerinde elde edilen gözlemleri rahatlıkla yorumlayabilecekleri temeli alırlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler farklı uygulama alanlarında karşılaşılan birçok fiziksel problemi anlayıp çözebilme yeteneği kazanırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, tipik nükleer reaksiyon deneylerinde elde edilen gözlemleri rahatlıkla yorumlayabilecekleri temeli alırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |